امام جمعه اردبیل گفت: هشت سال دفاع مقدس شناسنامه و هویت ملت بزرگ ایران اسلامی است و باید از آن حفاظت کنیم.
کد خبر: ۱۹۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 13 March 2016

به گزارشخبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی ظهر امروز یکشنبه در حاشیه آئین تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آبادان در جمع خبرنگاران افزود: دفاع مقدس قاب تصویری است که چهره حماسی ملت ما را به دنیا نشان داده است و امروز ما در کنار سفره شهدا نشسته ایم.

وی اظهار کرد: هر کشوری که بخواهد به ما تعرض کند ابتدا شناسنامه ما را که همان هشت سال دفاع مقدس است را می بیند و می فهمد که ملت ما ملتی حماسی است، ملتی است که هیچگاه مجدش را از دست نمی دهد و اراده اش را هیچ وقت نمی شکند و شهدا نماد این اراده شکست ناپذیر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، حضور در آئین تشییع شهدا را ادای دین به آنان خواند و تصریح کرد: احساسمان این است که تشییع و حضور بر مزار شهدا، حضور در جبهه هایی است که آنان جنگیدند چرا که در غیر این صورت ما نسلی را که احساسات غرور برانگیز، جمعی و حماسی داشته باشد، را نخواهیم داشت.

امام جمعه اردبیل گفت: از آنجایی که کشور ما کشوری است مورد طعم قرار گرفته که همواره در معرض خطر قرار دارد، باید حاکمیت ملی خود و استقلالمان را حفظ کنیم و خودمان برای سرنوشت مملکتمان تصمیم گیری کنیم که تحقق این اهداف در دنیای معاصر هزینه ای بسیار بسیار سنگین دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: ما از روز نخست هزینه آرمانی تقدیم انقلاب کردیم زیرا اهدافمان آرمانی بود.

وی تصریح کرد: شهدا برای نسل آینده و فعلی الهام بخش هستند تا نسل ما نسلی حماسی باشد که بتواند با الهام از شهدا در مقابل این قدرت اهریمنی که همچون اختاپوس خود را بر روی دنیا انداخته است و دنیا را با حق ویژه مدیریت می کند، به خوبی ایستادگی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار