کار مبارزه با علف های هرز هفته جاری در زمین های کشاورزی شهرستان آبدانان آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 06 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، کار مبارزه با علف های هرز هفته جاری در زمین های کشاورزی شهرستان آبدانان آغاز شد.
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: کار مبارزه با علف های هرز در سطح 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان انجام می شود.
عباس پیری بیان کرد: سم پاشی و مبارزه با علف های هرز به نظارت 30 کارشناس کشاورزی با استفاده از 110 دستگاه تراکتور به مدت یک ماه انجام می شود.
وی افزود: انواع سموم ضد آفات کشاورزی به قیمت مصوب در سه فروشگاه معتبر این شهرستان در اختیار زارعان قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان از آموزش تراکتورداران خبر داد و اظهار کرد: توفوردی، تاپیک، گرانستار و آنتلانتیس موثرترین سمومی است که به سفارش کارشناسان برای مبارزه با علف های هرز در گندم زارها استفاده می شود.
شهرستان آبدانان در شرق استان ایلام 38 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که امسال 30 هزار هکتار از آن زیر کشت گندم، جو، حبوبات و دانه های روغنی رفته است.
** نصب 4700 علمک گاز در آبدانان
مسئول اداره گاز ناحیه آبدانان اعلام کرد: از آغاز طرح گاز رسانی به این شهرستان تاکنون 4700 علمک گاز برای مکان های مسکونی نصب شده است.
سید علیرضا حسینی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به منظور تامین گاز شهری در شهرستان آبدانان تاکنون 280 کیلومتر خط انتقال و 180 کیلومتر شبکه داخلی در این شهرستان احداث شده است.
وی از اجرای 36 کیلومتر شبکه فلزی گاز رسانی در داخل شهر آبدانان خبر داد و افزود: اکنون دو گروه کارشناسی با استفاده از امکانات و تحهیزات فنی مهندسی مشغول اجرای عملیات آزمایش شبکه و نشت گیری خطوط فرعی و اصلی گاز در داخل و بیرون شهرهای آبدانان، سراب باغ و مورموری هستند.
مدیر ناحیه گاز آبدانان با اعلام تزریق گاز به 7 منطقه این شهر اظهار کرد: شبکه گاز مراکز بخش و روستاهای سراب باغ، مرکزی و مورموری نیز با 96 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می ردسد.
حسینی با دعوت از مردم محله های مختلف آبدانان به تهیه اشتراک و انشعاب گاز برای مصارف خانگی و تجاری اعلام کرد: تا سال آینده همه مناطق شهری و روستایی این شهرستان از گاز طبیعی پاک بهره مند می شوند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار