مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت 140 واحد صنعتی و نیمه صنعتی در بخش دامپروری این شهرستان فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 10 December 2015
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت 140 واحد صنعتی و نیمه صنعتی در بخش دامپروری این شهرستان فعالیت دارند.
عباس پیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح های تولیدی در زمینه پرورش گاو، گوساله، بره و گوسفند در سطح شهرستان آبدانان فعالیت دارند.
وی از اشتغال 170 نفر در این طرح ها خبر داد و افزود: در طول سال چهار هزار و 500 تن گوشت قرمز در این واحدها تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای شهرستان، بخشی نیز به استان های همموار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان حوزه دام در آبدانان تاکید کرد: به علت خشکسالی های متعدد، کاهش آبدهی چشمه ها و عدم توان تولیدکنندگان در پرداخت اقساط وام های بانکی، هم اکنون تعدادی از این واحدها با مشکل جدی سرمایه در گردش روبرو و تعطیل شده اند.
پیری میزان و پراکنش بارندگی های سال آبی امسال را مطلوب خواند و اضافه کرد: این وضعیت افق روشن و امیدوار کننده ای در مقایل دامداران، کشاورزان و تولید کنندگان قرار داده است.
وی این شهرستان را یکی از مناطق مستعد برای دامپروری و توسعه این صنعت دانست و یادآور شد: شهرستان آبدانان دارای 400 هزار راس دام سبک است که در سال 150 هزار راس دام زنده به سایر مناطق کشور و کشورهای همسایه صادر می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار