استاندار خوزستان گفت: تمامی طرح‌های اقتصادی در استان که منجر به رشد تولید، ایجاد اشتغال، خدمت به مردم، تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب می‌شود، حمایت جدی دولت را به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ 24 April 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب روز چهارشنبه در جلسه طرح زراعت چوب در استانداری خوزستان با تاکید بر رفع موانع و مشکلات موجود نهالستان‌ها و رسیدگی به مسائل سرمایه‌گذاران در استان، اظهار کرد: توسعه و رفع مشکلات نهالستان‌های استان برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، فعال‌تر کردن بخش خصوصی و همچنین تامین خوراک مورد نیاز در صنعت چوب استان موثر است.

وی افزود: یکی از طرح‌های بزرگ زراعت چوب در استان خوزستان آغاز شده و قرار است و ظرف مدت چهار سال این طرح اجرا و تحول عظیمی در این صنعت در استان ایجاد کند اما نیاز است که به صورت جدی مسائل و مشکلات مختلف متولیان این طرح بررسی و برطرف شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بی شک اجرای این طرح برای مردم استان برکات متعددی را به همراه دارد که ما تاکید کردیم که برای تکریم و ارج نهادن به جامعه ایثارگران، تمامی کارکنان مجموعه طرح زراعت چوب از این مجموعه ارزشمند، انتخاب شوند.

وی بیان کرد: اجرای طرح زراعت چوب علاوه بر فواید اقتصادی و اشتغال‌زایی، در حوزه زیست محیطی و کاهش آلودگی‌های ناشی از صنایع نیز موثر است اما نیاز است شرکت‌های بزرگ صنعتی برای مهار آلودگی ناشی از تولیدات، با توسعه فضای سبز پیرامون خود در این زمینه دستورالعمل.ها را جدی‌تر بگیرند.

حسینی محراب گفت: اکنون قرار است یکی از کانون‌های ریزگرد در خرمشهر به اراضی طبیعی و نهالستان تبدیل شود و بی شک شرکت توسعه نیشکر خوزستان می‌تواند الگوی مناسبی در زمینه کشت درخت، مهار ریزگردها، زراعت چوب و اشتغال‌زایی باشد.

وی خاطر نشان کرد: همواره از تمامی کارهایی که به هر دلیلی در سال‌های گذشته روی زمین مانده و منجر به اشتغال و چرخاندن زنجیره تولید در استان، می شود، استقبال کرده و از سرمایه‌گذاران و متولیان امر حمایت می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: هرچه در زمینه رونق صنعت چوب، درخت کاری و نهال کاری، کاهش آلودگی‌هوا و ایجاد هوای سالم برای شهروندان، تلاش کنیم، بی شک خدمت شایانی به مردم کرده و به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در راستای خدمت به مردم عمل کرده ایم.

جلسه بررسی مسائل مختلف اجرای طرح زراعت چوب در استان با حضور استاندار خوزستان و جمعی از دستگاه های استان و بخش خصوصی برگزار شد.

استفاده از ظرفیت‌های بومی برای اشتغال در این طرح، بکارگیری مجموعه ایثارگران، برگزاری دوره‌های مختلف توانمندسازی جامعه کشاورزان برای کشت اکالیپتوس، چگونگی کشت این درخت و بررسی مشکلات پیرامون آن، کارشناسی دقیق متخصصان برای جانمایی صحیح کشت این محصول، اقدامات لازم جهت تامین آب و برق زمین‌های مورد نیاز این طرح و ارایه تسهیلات مناسب به سرمایه گذاران از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار