هر چند در حوزه دستگاه‌های مرتبط از جمله دستگاه‌های امنیت ساز مانند نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان مانند آتش نشانی و اورژانس آمادگی خوبی وجود داشت، اما خوشبختانه یاسوج مرکز استان یک شب تقریبا سوت و کور از این بابت را پشت سر گذاشت که بسیار هم خوب و امیدوار کننده بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶ 13 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شب چهارشنبه سوری یکی از مهمترین شب‌های سال هم برای افزایش هشدار‌ها و هم یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان است. در مورد اینکه در این شب چه آداب و رسومی، رسم است مقالات متعددی منتشر شده است که در اکثر این مقالات هیچگونه اشاره‌ای به وجود خطرات نیست. بلکه در بدترین موارد قدیمی پریدن از روی آتش وجود داشت که آن هم معمولا بی خطر و با کمترین حوادث برپا می‌شد، اما چند سالی است که پای مواد منفجره و ترقه‌هایی که گا‌ها از یک بمب جنگی هم خطرناک‌تر عمل می‌کند به جشن‌های سنتی چهارشنبه سوری باز شده است.
اینکه این رفتار‌های خشن و عجیب و غریب از کجا و چگونه وارد برنامه‌های شب چهارشنبه سوری شد چندان مشخص نیست، اما هر کجا و به هر طریقی که وارد کشور شد و جای رسوم قدیمی را گرفت، عملا در این شب و حتی هفته‌ها قبل از آن بسیاری از مناطق کشور و خانه‌ها را به انباری از مواد منفجره در دست بی اطلاع‌ترین افراد از خطرات این مواد در سنین مختلف خصوصا جوانان ، نوجوانان و خردسالان تبدیل کرد که گا‌ها تلفات جبران ناپذیری از کشته و قطع عضو و وسوختگی‌های شدید برجای گذاشته است.
کهگیلویه و بویراحمد هر چند کمی دیرتر از دیگر مناطق کشور وارد این اقدامات خطرناک شد، اما با ورود به این رفتار‌های پر خطر این استان را هم مانند دیگر مناطق کشور آبستن خطرات چهارشنبه سوری کرد.
شب سوت و کور یاسوج
از حدود یک هفته پیش آمار تلفات نگهداری مواد آتش زا و انفجاری در سطح کشور منتشر می‌شد که هشدار‌های جدی برای مردم بود و خوشبختانه شب گذشته حداقل در بازدید‌های میدانی تابناک نشان داد که در شهر یاسوج آنچنان خبری از آتش سوزی و انفجار نبود.
هر چند در حوزه دستگاه‌های مرتبط از جمله دستگاه‌های امنیت ساز مانند نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان مانند آتش نشانی و اورژانس آمادگی خوبی وجود داشت، اما خوشبختانه یاسوج مرکز استان یک شب تقریبا سوت و کور از این بابت را پشت سر گذاشت که بسیار هم خوب و امیدوار کننده بود.
در خصوص وضعیت شب گذشته رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: چهارشنبه آخر سال یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدون حادثه و تلفات سپری شد.
«محمد رستمی» در گفتگو با خبرنگار ایسنا افزود: همکاری و مشارکت مردم و خانواده‌های مسئولیت پذیر باعث شد که آیین چهارشنبه آخر سال در این شهر، بدون حادثه سپری شود.
وی اظهار کرد: حتی یک مورد فوتی و مصدومیت ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در شهر یاسوج نداشته‌ایم.
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: امسال همچون سال‌های گذشته هیچ حادثه‌ای و تلفاتی در چهارشنبه آخر سال در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.
رستمی ضمن قدردانی از نیروی انتظامی که در چهارشنبه آخر سال همراه آتش نشانان بودند، عنوان کرد: از مردم و رسانه‌ها که همکاری و همراهی در جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال داشتند، تشکر می‌کنم.
وی بیان کرد: در شب چهارشنبه آخر سال، ۴ ایستگاه آتش نشانی یاسوج با ۶۰ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش بودند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
الهی شکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
لعنت بر اون کسایی که این ترقه و مواد منفجره را وارد ایران کردند !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار