حدود ۳ روز پیش گزارشی از غرق شدن یک کودک ۵ ساله در محدوده مرزی استان چهار محال بختیاری و هم مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد، دچار غرق شدگی می‌شود، اما پس از گذشت این مدت متاسفانه، جسد کودک پیدا نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵ 24 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حدود ۳ روز پیش گزارشی از غرق شدن یک کودک ۵ ساله در محدوده مرزی استان چهار محال بختیاری و هم مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد، دچار غرق شدگی می‌شود، اما پس از گذشت این مدت متاسفانه، جسد کودک پیدا نشده است.
پهباد‌ها در جستجوی پیکر کودک ۵ ساله
مدیرعامل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در همین رابطه از ادامه جست و جو کودک ۵ سال غرق شدن در رودخانه خرسان خبر داد.
«کاظم فلاحی دوست» در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: ساعت ۱۳:۰۰روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ طی تماس با مرکز عملیات Eoc غرق شدن یک کودک ۵ ساله از منطقه فلارد چهارمحال و بختیاری در مسیر رودخانه خرسان متصل به رودخانه بشار اطلاع داده شد.
وی اظهارکرد: بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان دنا به منطقه اعزام شده و شروع به جستجو فرد غرق شده کردند.

تلاش در شرایط سخت برای پیدا کردن جسد کودک 5 ساله / پرواز پهبادهای جستجوگر در منطقه

مدیرعامل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد دو تیم پشتیبان از هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، تیم غواصی آتش نشانی یاسوج و یک تیم هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.
فلاحی دوست با بیان اینکه علاوه بر تیم‌های امدادی از پهپاد برای پیدا کردن جسد نیز استفاده کرده ایم، تصریح کرد: این عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد تاکنون جسد پیدا نشده است.
وی این کودک در محدوده منطقه «دوآب» غرق شده بیان کرد: حجم رودخانه خرسان زیاد بوده و این رودخانه خروشان و وحشی است و تلاش‌ها همچنان پس از دو روز ادامه دارد.

تلاش در شرایط سخت برای پیدا کردن جسد کودک 5 ساله / پرواز پهبادهای جستجوگر در منطقه

عملیات تیم ۶ نفره غواصان در شرایط سخت
مدیرعامل آتش نشانی یاسوج هم از ادامه تلاش‌های سه روزه آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.
محمد رستمی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجو‌ها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.
وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیرو‌های امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

تلاش در شرایط سخت برای پیدا کردن جسد کودک 5 ساله / پرواز پهبادهای جستجوگر در منطقه

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در سال 1398 هم چنین موردی در رودخانه بشار رخ داد که جوانی 29 ساله غرق و متاسفانه تا حدود سه هفته جسد پیدا نشد که نهایتا با عملیات انفجار سپاه در محدوده ای که احتمال گیر افتاد جسد در بستر رودخانه می رفت ، جسد پیدا و تحویل خانواده داغدار و منتظر شد .

با توجه به شرایط سخت رودخانه خرسان و پایین دست ان خصوصا حجم سنگین دبی رودخانه و سرعت حرکت آن به همراه مسیر بسیار سخت و وحشی و همچنین مستهلک شدن توان جسمی و ابزاری نیروهای امدادی ، نیازمند متخصصینی فراتر از نیروهای عمل کننده فعلی است . چرا که به نظر می رسد با وضعیت موجود ، امکانات محدود نیروهای عمل کننده و سخت تر شدن عملیات جستجو در ادامه کار ، استفاده از ظرفیت های نظامی در دو استان چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ، می تواند تسریع کننده در عملیات جستجو باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار