مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان گفت: در این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد و هیئت مذهبی استان بوشهر میزبان آن هستند.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 03 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری یکی از رویداد‌های ملی در ماه مبارک رمضان را پویش فراگیر ملی زندگی آیه‌ها و مسطور‌ها دانست و اظهار داشت: رویداد ملی و فراگیر مسطورات بنا است در ماه مبارک رمضان امسال تمام جریان فرهنگی کشور و استان را برای تبیین معارف قرآن کریم با عنوان کتاب زندگی به خط، هم مسیر و هم جبهه کند.

وی اضافه کرد: در این رویداد ملی بنا است ۵۰ آیه دخیل در زندگی و تاثیرگذار روی زندگی اجتماعی آحاد جامعه برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ۲ آیه شعار و ۵ آیه محوری در این رویداد فرهنگی برنامه‌ریزی شده است گفت: جمعاً ۷ آیه در فضاسازی‌های شهری و تبلیغات محیطی بنا است بر روی آن در جامعه فعالیت شود.

قادری بیان کرد: ۳۰ آیه هم مناسب با جزءخوانی در ماه مبارک رمضان روزی یک آیه در سکو‌های رسانه‌ای و در برنامه‌های فرهنگی مانند کرسی‌های تلاوت، طرح‌های فرهنگی و تربیتی دیگر بر روی حفظ و تبیین معارف آن فعالیت و روزانه مسابقات برگزار می‌شود و ۲۰ آیه هم در کنار این آیات محوری کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: این ۵۰ آیه به نحوی وارد زندگی می‌شود که در تمام معادلات زندگی انسان دخیل شود که مردم و جامعه هدف مانند ضرب‌المثل از آن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تولیدات محصول فاخر برای گفتمان کردن آن از دیگر برنامه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: این مهم در ۴ سطح برنامه‌ریزی می‌شود که شامل گفتمان کردن و تبیین آیات برای ۳۰ میلیون نفر در کشور است.

قادری با بیان اینکه در سطح دوم برای ۴ میلیون نفر برای انس با ۵۰ آیه یاد شده برنامه‌ریزی شده است اضافه کرد: برای ۵۰۰ هزار نفر در کشور حافظ برنامه‌ریزی شده و پس از آن روی ۳۰۰ هزار نفر در مرحله چهارم بنا است روند آموزشی بعد از ماه مبارک رمضان پیاده‌سازی شود به‌عنوان عناصر ادامه دهنده این مسیر در طول سال محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مسیر برای سه سال با ۱۵۰ آیه برنامه‌ریزی شده است گفت: ادامه این جریان این گروه عناصر ادامه دهنده هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این مهم برای کل کشور برنامه‌ریزی شده و برش استانی یک هشتادم آن است خاطرنشان کرد: پویش فراگیر ملی زندگی آیه‌ها و مسطور‌ها تا پایانه ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مرحله چهارم هم در طول سال فعال است.

غلامی از برگزاری مسابقات ویژه در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: این مسابقات با همکاری رسانه‌های مختلف و پیام رسان‌های ملی برگزار می‌شود و برای برگزیدگان و افراد موفق جوایز ویژه از جمله سفر حج تمتع و عمره، اعزام به کربلای معلی و سفر زیارت مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به میزبانی ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد و هیئت مذهبی استان بوشهر در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این برنامه علاوه بر همکاری یک‌هزار و ۴۰۰ مسجد در استان بوشهر یک‌هزار هیئت مذهبی این استان همکاری دارند و میزبان اجرایی شدن طرح سراسری «آیه‌های زندگی» هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این مجموعه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها، اماکن نظامی و مابقی دستگاه‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر با این پویش مشارکت دارند.

غلامی ادامه داد: در پویش فراگیر ملی زندگی آیه‌ها و مسطور‌ها در ماه مبارک رمضان تمام مبلغان مذهبی و فرهنگی استان بوشهر در این زمینه در حال طی کردن فرایند محتوایی هستند تا در این عرصه خوب نقش‌آفرینی کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار