اجرای قصه‌گویی بتول کیمیایی مربی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری نخل تقی شهرستان عسلویه در جشنواره قصه‌گویی شهاب عراق مورد توجه حاضران این رویداد قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 29 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر؛ مربی مرکز فرهنگی هنری نخل تقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان عسلویه گفت: قصه من راجع‌به «کاکلی» بود. کاکلی گنجشک کوچولویی است که تصمیم می‌گیرد با یک فیل بجنگد تا او را از سرزمینش بیرون کند، ولی وقتی می‌بیند به تنهایی نمی‌تواند، از دوستانش کمک می‌گیرد و.

بتول کیمیایی درباره علت انتخاب قصه کاکلی برای اجرا در جشنواره بیان کرد: کاکلی گنجشک کوچولویی است که از دست ظلم و ستم‌های فیل خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد با فیل بجنگد. قصه فیل و گنجشک یک قصه قدیمی و فولکلور ایرانی است که بعضی قسمت‌هایش از سوی خود قصه‌گو با مضمون پیام محتوایی تربیتی «درایت و همیاری» با موضوع کودکان غزه درآمیخت و برای کودکان و نوجوانان عراقی اجرا شد.

وی افزود: تعامل بچه‌ها خوب بود و دقیق قصه‌ها را گوش می‌دادند چراکه فرهنگ قصه و قصه‌گویی در کشور عراق ریشه و سابقه‌ای قدیمی دارد.

بتول کیمیایی همچنین قصه دیگری با نام (دعاء الفار الصغیر) «دعای موش کوچولو» را در مجموعه مدینه الاحلام (شهر رویاها) که زیر نظر موسسه الهدای بغداد فعالیت دارد، اجرا کرد و با استقبال حضار مواجه شد. صداسازی حین اجرای قصه‌گویی و گفتمان قصه‌گویی به زبان عربی هم‌نوایی مناسبی با کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه ایجاد و سبب اشتیاق و جلب نظر مخاطبان شد.

وی علاوه بر قصه‌گویی در نخستین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» که در کشور عراق برگزار شد، در سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با کودکان و نوجوانان ایرانی مقیم در این کشور دیدار کرد و در ادامه به برگزاری کارگاه‌های هنرخلاق، شعرخوانی، کاردستی و مسابقه آموزشی برای کودکان و نوجوانان پرداخت.

در جریان این جشنواره جلیل خزعل نویسنده و شاعر کودکان و نوجوانان عراقی و مدیر جشنواره قصه‌گویی «شهاب» نیز از انتخاب قصه «کاکلی» و متناسب بودن آن با گروه سنی کودکان در پیامی با بیان این‌که انتخاب قصه بسیار امر مهم و ضروری است از بتول کیمیایی تشکر کرد.

وی مضامین مهم اخلاقی مانند ظلم نکردن به موجود‌های کوچک و ضعیف‌تر، مغرور نبودن به خاطر زور بازو و... را از نکته‌های مثبت این داستان عنوان کرد.

بتول کیمیایی داستان خود را با یادی از زنده‌یاد سردار قاسم سلیمانی شروع و در پایان اجرای خود را به کودکان شهید غزه هدیه کرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار