مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۹۳ محل خاص برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهر‌های استان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 24 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا صفری، امروز، ۵ اسفند در برنامه رادیویی ذره بین شبکه خاوران گفت: کار پاک سازی این محل‌ها هم بعد از اتمام بازه تبلیغات انتخابات بر عهده شهرداری‌های استان است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های استان تمام امکانات و ظرفیت‌های خود از جمله خودروها، نیروی انسانی و ... را در اختیار ستاد انتخابات قرار داده‌اند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری، شهرداری‌های استان را بازوی فرمانداران در زمینه برگزاری انتخابات پرشور دانست و گفت: شهرداری‌ها در زمینه‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت.

صفری با اشاره به ابلاغ ۱۸۸ آیتم برای نظارت و ارزیابی در ۱۷ حوزه عملکردی شهرداری‌ها در سه ساختار اجرایی، ساختاری و حمایتی، گفت: بازرسی و بازدید‌های موردی و تخصصی هم از عملکرد شهرداری‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی سفر در شهرداری‌های خراسان جنوبی در راستای جذب و ارائه خدمات به مسافران نوروزی، تصریح کرد: حمل و نقل گردشگر و مسافر، اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌های گردشگری، آماده سازی پارک‌ها و فضا‌های سبز عمومی و بحث مبلمان شهری از وظایف شهرداری در ایام نوروز است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اشاره کرد و گفت: شهرداری‌های استان المان‌های خاص مناسبتی طراحی کردند که در زمان خودش نصب خواهد شد.

صفری با اشاره حمایت‌های دولت از شهرداری‌ها، گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۹۹۳ تن قیر به شهرداری‎های خراسان جنوبی اختصاص یافته که این میزان ۹۷۹ هزار متر مربع آسفالت معابر را در پی خواهد شد.

به گفته وی؛ در ۱۰ ماهه گذشته از محل منابع مختلف اعتباری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد تومان کمک دولتی نقدی به شهرداری‌های استان شده که ۳۰ درصد کل بودجه شهرداری‌ها را شامل می‌شود.

وی از اختصاص ۱۳ شاسی ۶ تنی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان خبرداد و گفت: حجم کمک‌های دولتی نقدی و غیر نقدی به شهرداری‌های خراسان جنوبی در سال جاری در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان بوده‌است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری، مهمترین چالش مدیریت شهری خراسان جنوبی را کمبود اعتبار و نیروی انسانی دانست و گفت: مدیریت شهرسازی، اجرای طرح‌های تفضیلی، یکپارچه نبودن مدیریت شهری و اقدامات تعارضی از دیگر مشکلات شهرداری‌هاست.

صفری بیان کرد: در حوزه آموزش و پژوهش شهرداری‌ها و مدیریت شهری هم، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی داریم و در این راستا در سال جاری ۴۷ دوره آموزشی را برگزار کردیم که هشت هزار و ۶۰۰ نفر از ظرفیت این دوره‌ها استفاده کردند.

به گفته وی؛ طرح‌های پژوهشی هم براساس مسائل اولویت دار شهرداری‌ها در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار