عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با تأکید بر توجه صنایع و کارخانجات نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی نقاط پیرامونی گفت: منابع مالی و محل هزینه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در کمیته برنامه‌ریزی استان تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 22 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در نشست بررسی اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و کارخانجات با اشاره به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و متأسفانه مغفول مانده موضوع ایفای نقش شرکت‌ها و تأسیسات است که در جایی مستقر می‌شوند و به نقش آن‌ها نسبت به جامعه پیرامونی به‌خوبی توجه نمی‌شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: یک امر حقی که در دنیا متداول است، هر جا که تأسیسات شکل می‌گیرد و کارخانجات در عرصه تولید فعالیت دارند در برابر جامعه پیرامونی خود مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت فعلی اینگونه است که صنایع و تأسیسات به این مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند یا آنقدر جزیی است که برای مردم قابل لمس نیست ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که یک گروه کاری راهبری برای ساماندهی و هدفمندسازی منابع مالی حاصل از این مسئولیت اجتماعی توسط شورای برنامه‌ریزی استان در چارچوب سیاستگذاری و راهبرد‌ها که شورای اجتماعی کشور تدوین می‌کند تشکیل شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای با تأکید بر اهمیت تشکیل کارگروه راهبری ساماندهی منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی اضافه کرد: باید مشخص شود در استان این مسئولیت‌ها کدام است و منابع و محل هزینه آن مشخص شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به این طریق تعریف پروژه‌ها و میزان اعتباراتی که از محل منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی تعلق پیدا می‌کند در چارچوب شورای برنامه‌ریزی استان تعیین و به اجرا می‌رسد.

جمیری مغفول ماندن مسئولیت‌های صنایع و کارخانجات در کشور را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی، یکی از آن مسائل اساسی برنامه‌ای در سطح کشور مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: منابع مالی و محل هزینه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی باید در کمیته برنامه‌ریزی استان بوشهر تصمیم‌گیری شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار