همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت ۲۶۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر وارد ۱۱ هزار کلاس درس در شهرها و روستاها شدند.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 23 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، همزمان با نخستین روز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و مقاومت صبح امروز در بیش از ۲ هزار مدرسه استان بوشهر نواخته شد.

این مراسم با در مرکز استان بوشهر حضور استاندار، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس و مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر در مدرسه استثنایی دوستان برگزار شد.

در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه استثنایی دوستان، استاندار بوشهر با تبریک سال تحصیلی جدید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز ولایت و امامت حضرت، ولی عصر (عج) جایگاه آموزش و پرورش در جامعه را بسیار مهم و اثرگذار خواند و اظهار داشت: از میان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، آموزش و پرورش مهمترین دستگاه محسوب می‌شود چراکه آینده نظام اسلامی و پیشرفت جامعه در کلاس‌های درس محقق می‌شود.

آغاز سال تحصیلی جدید با مشارکت ۱۵ هزار و ۲۰۰ معلم

احمد محمدی‌زاده با اشاره به نقش مهم دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به همت دانش‌آموزان و دانشجویان به پیروزی رسید و این قشر در دفاع مقدس نیز نقش اساسی ایفا کردند به گونه‌ای که یک چهارم شهدای استان بوشهر از قشر دانش‌آموز و فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در رفع توطئه‌ها و رقم زدن پیروزی‌ها در جنگ رسانه‌ای دشمن نقش مهمی ایفا می‌کند افزود: دشمن در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای با مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و آموزش و پرورش شکست خورد و دانش‌آموزان با شناخت توطئه دشمنان توطئه آنان را ناکام گذاشتند.

استاندار بوشهر سال تحصیلی جدید در عرصه تعلیم و تربیت را سال با کیفیت به لحاظ آموزشی و تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: همه امکانات و تجهیزات لازم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مهیا و فراهم شده و امسال به برکت هفته دفاع مقدس و خون پاک شهیدان سال باکیفیت در عرصه آموزش و تربیت شکل می‌گیرد.

محمدی‌زاده باتأکید بر همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و اداری در رفع مشکلات آموزش و پرورش و مدارس تصریح کرد: ۲۶۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با مشارکت ۱۵ هزار و ۲۰۰ معلم و ۴ هزار کادر اداری فعالیت خود را آغاز کردند که از همه مدیران درخواست می‌شود آموزش و پرورش استان بوشهر را در همه بخش‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

۱۱ هزار کلاس درس آماده پذیرایی از دانش‌آموزان استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره ۴۷۱ شهید دانش‌آموز و ۱۱۱ معلم شهید استان بوشهر اضافه کرد: امروز زنگ مهر و مقاومت در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر نواخته شد و ۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد ۱۱ هزار کلاس درس شدند.

علی موحدی با قدردانی از مشارکت و توجه ویژه استاندار بوشهر نسبت به رفع مشکلات آموزش و پرورش افزود: انتظار می‌رود اولیا دانش‌آموزان همانگونه که امور درسی فرزندان خود توجه دارند در حوزه تربیتی کنار آموزش و پرورش باشند.

وی توجه به ارزش‌های جامعه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: امسال برنامه‌های مهمی در مدارس استان بوشهر از جمله یادواره شهدا، اردو‌های راهیان نور و راهیان توسعه و پیشرفت، جشن‌های مهدوی و رضوی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و معنوی برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم زنگ مهر و مقاومت در مدرسه استثنایی دوستان بوشهر نواخته شد و دانش‌آموزان راهی کلاس‌های تعلیم و تربیت شدند.
منبع/تسنیم

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار