نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر ضروری است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 16 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر تسریع پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ حدود صد هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که در فصل برداشت و به لطف الهی بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم برداشت می‌شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که برداشت گندم در این استان از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و بهره برداران محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند تا کنون فقط به ازا هر کیلو گرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده‌اند و ما به التفاوت قیمت اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به حساب آن‌ها واریز نشده است.

جمیری ایجاد انگیزه در بین کشاورزان را به جهت امنیت غذایی کشور مهم دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه بهره برداران در حال تحویل منابع مالی جهت کشت سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هستند به شدت نیازمند دریافت مطالبات خود هستند.

وی بیان کرد: باید به منظور ایجاد انگیزه در بهره برداران برای کشت زراعی سال جاری نسبت به پرداخت ما به التفاوت گندم تحویلی تسریع شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پایان اظهار داشت: استان بوشهر از جمله استان‌هایی بوده که برنامه تولید بذر آن ۱۰۰ درصد تحقق یافته، ولی متأسفانه ۵۰ درصد تسهیلات ابلاغی خرید بذر به شرکت‌های تولید کننده تخصیص یافته و ۵۰ درصد باقیمانده همچنان جز مطالبات کشاورزان است و این امر باعث کاهش انگیزه برای تولید بذر کشور و استان بوشهر خواهد شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار