بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ممیزی بنادر این استان با هدف ایجاد آمادگی برای ممیزی سازمان بین المللی دریانوردی و حصول اطمینان از اجرای الزام‌ها و استانداردهای کنوانسیون‌های بین المللی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 07 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از ایرنا، محمد شکیبی‌نسب روز دوشنبه در نشست مربوط به آغاز ممیزی بنادر استان بوشهر اظهار کرد: انجام مطلوب این ممیزی کمک می‌کند تا کاستی‌ها، کمبود‌ها و موارد نبود انطباق با الزام‌های ملی و بین المللی شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش جدی شود.

وی افزود: بدون تردید نتیجه انجام این ممیزی با حضور کارشناسانی متخصص سازمان و بنادر مختلف کشور بسیار ارزشمند است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان برای بهبود فرایند‌های جاری استفاده می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در بخش کالای خطرناک با مدیریت و پیگیری انجام شده تمامی کالا‌های خطرناک بندر بوشهر از این بندر خارج سازی شدند.

وی افزود: همچنین دستورالعمل نگهداری کالای خطرناک به تمامی بخش‌ها ابلاغ شده و اقدامات بسیار سخت گیرانه‌ای در بنادر استان بوشهر لحاظ شده که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

شکیبی نسب همچنین با اشاره به تشکیل کمیته کالا‌های خطرناک در بوشهر اظهار کرد: در این زمینه چارچوب و تفکیک وظایف بخش‌های مختلف انجام شده است.

وی عنوان کرد: بندر بوشهر در موضوع نظارت بر تخلیه و بارگیری کالا‌های خطرناک و سایر کالا‌ها برای پنجمین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در رعایت مسائل ایمنی وبهداشت محیط زیست شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یاد شد: انتقال فعالیت‎‌های نفتی بندر بوشهر به مجتمع بندری نگین از جمله سیاست گذاری‌های ارزشمند است که کمک می‌کند تا تانکر‌های حامل مشتقات نفتی دارای ریسک‌های زیادی برای شهروندان به مجتمع یاد شده منتقل شوند.

شکیبی نسب ادامه داد: در استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری وجود دارد که اداره کل بنادر و دریانوردی استان در چهار بندر آن شامل بوشهر، گناوه، دیر و کنگان حضور مالکیتی و در مابقی بنادر ازجمله خارگ وعسلویه حضور حاکمیتی دارد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر انجام شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از میزان تخلیه و بارگیری انجام شده ۴۵ میلیون تن کالای نفتی و مابقی آن نیز کالای غیرنفتی بوده است.

شکیبی نسب عنوان کرد: در بخش کانتینری، در سال ۱۴۰۱ عملکرد بنادر استان بوشهر در مجموع ۱۹۵ هزار و ۷۱۸ تی. ای. یو بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۵.۳ درصدی داشته است.

وی افزود: میزان تخلیه وبارگیری در بندر بوشهر در سال ۱۴۰۱ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن و عملکرد کانتینری ۶۰ هزار و ۵۰۰ تی. ای. یو بود.

شکیبی نسب اظهار کرد: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر هفت میلیون تن در سال است که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مجتمع بندری نگین به۱۵میلیون تن درسال افزایش می‌یابد.

برچسب ها: بوشهر ، دریانوردی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار