در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم که چطور در عید سفر کنیم و نگران کرونا نباشیم؟
کد خبر: ۱۰۳۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 24 March 2022

 

با توجه به گذشت دو سال از شیوع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر جهان و کشور ما ایران، همه‌ی ما نیازمند سفری آرام و دل‌نشین، بعد از این ایام سخت خواهیم بود. نوروز ۱۴۰۱ بهترین زمان برای سفرهای تفریحی است که می‌توانید با توجه کردن به نکاتی کاربردی، بدون نگرانی از کرونا به سفر بروید. 

ابتدا با خود مهربان باشید

یکی از ویژگی‌های خاص شیوع کرونا این است که تمام مردم در سراسر دنیا با مشکلات مرتبط با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بسیاری از مردم این روزها استرس و اضطراب سفر در دوران کرونا دارند. به جای اینکه دائما فکر کنید که برای رفع اضطراب خود چکار کنید، به این فکر کنید که این فکر و خیال و استرس، کاملا طبیعی است. پس لازم نیست به خودتان بیش از حد سخت بگیرید یا فکر کنید که مشکل خاصی از لحاظ روانی پیدا کرده‌اید.

بیش از حد ترس به دل خود راه ندهید و با نگرانی‌های اغراق‌شده زندگی را به کام خود و خانواده‌تان تلخ نکنید. اگرچه ویروس کرونا به شدت واگیردار است اما همیشه به مرگ ختم نمی‌شود. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، بدون آنکه نشانه‌های جدی بیماری در آن‌ها بروز پیدا کند، بهبود می‌یابند.

چطور در عید سفر کنیم و نگران کرونا نباشیم؟

پیشگیری از کرونا در سفر

سفر کردن به عنوان یک فعالیت لذت‌بخش، ما را برای مدت کوتاهی از دغدغه‌های زندگی روزمره رها می‌کند و در تقویت روحیه‌مان نقش بسزایی ایفا می‌کند؛ اغلب ما، این‌ها را تازه در دوران پاندمی کرونا که مجبور بودیم از هر نوع سفری، چه کاری و چه تفریحی اجتناب کنیم، دریافتیم و به جایگاه ویژه سفر در زندگی پی بردیم. اگرچه کرونا هنوز تمام نشده، اما می‌توان با رعایت نکاتی ساده از کرونا در سفر پیشگیری کرد. این سفرها در صورتی بی‌مشکل خواهد بود که در چمدان سفرتان علاوه بر لوازم معمول، ماسک، دستکش، الکل و ژل شست و شو را بگنجانید.

راه های پیشگیری از کرونا در اقامتگاه ها

بخشی از اتلاف وقت ما در طول مسافرت، ناشی از زمان مورد نیاز برای پیدا کردن یک اقامتگاه است. در دوران پاندمی کرونا این مسأله جدا از هدر دادن وقت، باعث افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز خواهد شد. از همین رو برای مقابله با کرونا در سفر تا جای ممکن اقامتگاه مورد نظر خود را آنلاین رزرو کنید. همچنین دقت کنید محل اِسکان انتخابی شما، تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایید. اجاره ویلای شمال https://www.jabama.com/stays اجاره بوم گردی قشم و یا اجاره اقامتگاه‌های مختلف اگر به شکل آنلاین و از یک سایت معتبر انجام بگیرد، خیال شما را برای سفری امن راحت خواهد کرد.

مواردی که گفته شد نیمی از مسیر است و نیم دیگر به شما و سایر مسافران وابسته است. برای همین تلاش کنید موارد زیر را در دستور کار خود داشته باشید:

  • استفاده از ماسک در راه‌روها و سالن انتظار
  • کاهش تماس با سطح‌های بسیار آلوده از جمله دستگیره‌ها، دکمه‌های آسانسور و…
  • ضدعفونی سطوح پرتماسی مانند دستگیره‌ی در اتاق، کنترل‌ها و…
  • حفظ فاصله با سایر مسافران
  • استفاده از آسانسور با تعداد نفرات کم

در طول سفر ماسک بزنید

با توجه به اینکه یکی از مهمترین راه‌های انتقال کرونا از مجراهای تنفسی است، سعی کنید در طول سفر و خصوصاً در جاهای عمومی و شلوغ حتماً ماسک بزنید. این ساده‌ترین کاری است که می‌توانید برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در سفر انجام دهید.

چطور در عید سفر کنیم و نگران کرونا نباشیم؟

واکسن فراموش نشود

با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا در نوروز ۱۴۰۱ شرط سفر برای افرادی که قصد مسافرت دارند، زدن حداقل دو دوز واکسن است. واکسینه شدن دربرابر این بیماری کمک بسیاری به شما می‌کند تا در طول سفر خود با خیال راحت به گشت‌وگذار بپردازید. بنابراین برای آن‌که سلامتی خود و دیگران را به خطر نیاندازید، واکسن کرونا را بزنید. اگر به فکررزرو هتل https://www.jabama.com/hotels، ویلا، سوئیت و دیگر اقامتگاه‌ها در نوروز هستید، فراموش نکنید که واکسن بزنید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید

تا حد ممکن از حضور در اماکن شلوغ و عمومی یا محل‌های پرجمعیت خودداری کنید و حتما فاصله خود را با دیگران حفظ کنید، این موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که فردی با علائم سرماخوردگی یا کرونا در نزدیکی شما سرفه یا عطسه می‌کند. در صورت مواجه شدن با این افراد، حداقل یک متر از آن‌ها فاصله بگیرید.

همه دلتنگ سفر هستیم

بعد از گذشت دو سال از اپیدمی کرونا، بی‌شک همه برای مسافرت دل‌مان تنگ شده است. نوروز امسال بهترین فرصت است تا با رعایت نکات بهداشتی به این دلتنگی پایان دهیم و سفری خاطره انگیز را در کنار عزیزان‌مان تجربه کنیم.

چطور در عید سفر کنیم و نگران کرونا نباشیم؟

اقامتگاه نوروزی خود را از جاباما رزرو کنید

اگر به دنبال یک سایت معتبر برای اجاره اقامتگاه هستید تا خیال خود را از بابت کرونا راحت کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت جاباما مراجعه کنید. این سایت با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. اگر حتا با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید یا اینکه به دنبال سفری لوکس و خاطره‌انگیز در ویلای استخردار هستید نیز می‌توانید با خیال راحت از این سایت  گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

در کنار همه این موارد، این بستر تخفیف‌های ویژه‌ای برای اجاره اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در نظر گرفته است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید هتل، ویلا یا اقامتگاه موردنظر خود را با بهترین قیمت در شهر موردنظرتان رزرو کنید.

ویلاها و اقامتگاه‌هایی که با جاباما همکاری دارند، به طور مداوم ضدعفونی می‌شوند و دیگر نیازی نیست که نگران کرونا در طول سفر باشید و می‌توانید از اقامت خود در ویلاهای شمال لذت ببرید. در این مقاله تلاش کردیم تا به بررسی این مسئله بپردازیم که چطور در عید سفر کنیم و نگران کرونا نباشیم؟

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار