فرماندار دشتی استان بوشهر گفت": این شهرستان با تولید سه مگاوات برق خورشیدی مقام اول این استان را در زمینه نیروگاه‌ها و تولید برق خورشیدی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 26 October 2021

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالله نادری روز سه‌شنبه در نشست مسئولان دشتی با امام جمعه جدید شهر خورموج مرکز این شهرستان افزود: دشتی با ۱۶۸ هکتار کشت گلخانه ای مقام اول استان بوشهر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای و تولید نشای گوجه فرنگی را در جنوب کشور دارد.

وی اضافه کرد: کشاورزی از محورهای اصلی توسعه در شهرستان دشتی است و با شتاب گرفتن طرح‌های توسعه مرغداری ها، گلخانه‌های، پرورش دام بومی، توسعه آبیاری تحت فشار در سال‌های اخیر شاهد رشد بسیار خوب کشاورزی و کسب رتبه اول استان بوشهر در زمینه اشتغال زایی در این زمینه بوده ایم.

نادری، یکی از مشکلات اساسی در زمینه توسعه کشاورزی را مشکل کم آبی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر بیان کرد و افزود: با اجرای طرح‌های اّبخیزداری و احداث سدهای بزرگ در دشت پلنگ و باغان و توسعه شیوه های آبیاری تحت فشار می توان در کاهش مصرف آب و رعایت الگوی کشت منابع آبی شهرستان را مدیریت کرد.

فرماندار دشتی افزود: با اجرای چندین طرح بزرگ اقتصادی در زمینه معدن شامل توسعه کارخانه آهک هیدارته و واحدهای جانبی آن و احداث زیر ساخت های شهرک صنعتی خورموج و ناحیه صنعتی عربی نوید دهنده رشد بسیار خوب طرح‌های صنعتی و اشتغال زایی جوانان در این شهرستان است.

وی به نقش ویژه امام جمعه به عنوان محور وحدت در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امام جمعه در وحدت و اتحاد و همدلی مسئولان با مردم و توسعه شهرستان نقش بسیار بزرگی دارد.

امام جمعه جدید شهر خورموج گفت: شهرستان دشتی دارای طرفیت های بسیار خوبی در زمینه منابع انسانی متخصص، متعهد و کار بلد است که می توانند برای توسعه و پیشرفت شهرستان کمک بزرگی باشند.

حجت السالام علی زاهد دوست افزود: از تمام ظرفیت های نماز جمعه برای توسعه و پیشرفت شهرستان و همدلی و وحدت مردم و مسئولان استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دوران سخت کنونی و تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان امروز وظفیه سنگینی بردوش مسئولان برای حل مشکلات مردم است و همه باید یک صدا باشیم تا کمبودها و مشکلات مردم به حداقل برسد.

امام جمعه خورموج از اقدامات بسیار خوب و تلاش های فرماندار دشتی درچند سال گذشته تقدیر کرد و افزود: نادری از نیروهای توانمند، مردمی و کوشای شهرستان است که توانسته در دوره مسئولیت خود اقدامات خوبی انجام دهد.

زاهدوست افزود: با اتحاد و همدلی نیروهای انقلابی می توانیم گام های موثرتری برای توسعه شهرستان و برطرف کردن مشکلات مردم برداریم.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: بزودی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی شهرستان دشتی راه اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار