بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم بیماری در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل اعلام شد. نیروی انتظامی همزمان با تعطیلی سراسری در کشور، جاده ها را مسدود خواهد ک رد.مسؤولان حرم بانوی کرامت با توجه به شرایط بحرانی قم، برخی از ویژه‌برنامه های حضوری در حرم را لغو کردند.
کد خبر: ۹۸۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸ 15 August 2021

به گزارش تابناک قم، با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد.

دکتر علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه گفت: امروز در جلسه ستاد بر رعایت و تشدید نظارت بر پروتکل‌ها تاکید شد. همچنین از فردا ساعت ۱۲ منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی صورت گیرد؛ به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره. بنابراین منع تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) اعمال خواهد شد. این منع تردد سراسری و بین استانی خواهد بود.

وی گفت: بنابراین تمام مجوزهایی که برای تردد صادر شده بود، لغو خواهد شد. علاوه بر این افرادی که بنا به هر دلیلی تخلف و جریمه شدند بعد از یک ماه این جریمه دو برابر می شود و حتما هم اخذ می شود.

رییسی ادامه داد: تعطیلی همه ادارات را نیز داریم. بنابراین از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مردادماه) همه ادارات به جز مشاغل ضروری مانند ادارات برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و ... تعطیل خواهند بود.

وی افزود: تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و... است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در رعایت پروتکل‌ها نیز سختگیری خواهد شد و مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

رییسی ادامه داد: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، رییس جمهور هم تاکید کردند همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر باید به شدت و قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در ارتباط با تخلفات نیز میزان جرایم مشخص شده است و در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف موظف به رعایت هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقباله با کرونا در ارتباط با ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: مقرر شد در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و در این ایام دسته‌روی هم نداشته باشیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: منع تردد در تمام جاده‌های کشور و بین استانی برقرار است.

ممنوعیت دسته‌ روی تاسوعا و عاشورا در قم

بهرام سرمست، استاندار قم نیز در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از فردا ساعت ۱۲ تا جمعه ۵ شهریور ممنوعیت تردد خودرو‌ها اعمال می‌شود و همه مجوز‌های صادر شده عبور در این مدت باطل است.

استاندار قم عنوان کرد: ظرفیت حمل و نقل عمومی نیز یک سوم خواهد بود، و خودرو‌های شخصی هم منع تردد دارند و در صورت تردد ۲۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

سرمست گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که صورت گرفته، دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم ممنوع است و عزاداری‌ها نیز در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: دراین جلسه همچنین پیشنهاد شد، درصورت تعطیلی، برای جبران خسارت‌هایی که به‌مشاغل وارد شده است، تصمیم‌هایی اتخاذ شود.

استاندار قم همچنین در پاسخ به‌سوالی مبنی بر این که با توجه به‌تفویض اختیار داده شده به‌استاندارها، تکلیف مرخصی کارمندان در این ایام چیست؟ بیان کرد: در این دوره تعطیلی عملا دستگاه‌های اداری هم تعطیل هستند، ولی مرخصی کارکنان ممنوعیت خواهد داشت، و اگر اداره‌ای تعطیل است، مرخصی نیز معنا ندارد.

لغو برخی از ویژه‌برنامه های حضوری در حرم مطهر بانوی کرامت

به دنبال اعلام وضعیت بحرانی کرونایی در شهر مقدس قم، حرم مطهر بانوی کرامت به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بخشی از مراسمی که سبب تجمع مردم و حضور در حرم مطهر می شد را لغو کرد.

در این راستا مراسم چهارپایه‌خوانی که از دو روز پیش در حرم مطهر بانوی کرامت برپا شده بود از امروز تعطیل اعلام شد.

همچنین محفل نوجوانان فاطمی که هر روز عصر ساعت ۱۶:۳۰ با حضور نوجوانان در مسجد اعظم برگزار می شد نیز از امروز دیگر برگزار نخواهد شد.

مراسم «احلی من العسل» نیز که هر ساله ششم محرم الحرام با حضور نوجوانان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شد نیز امسال با وجود برنامه ریزی‌های انجام شده برای برگزاری آن با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزار نخواهد شد.

همچنین مسؤولان حرم مطهر با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، محفل قرآنی شبانه و مداحی‌خوانی ساعت ۲۴ هرشب در صحن امام هادی علیه السلام را لغو کردند.

مراسم و محافل یادشده پیش از این نیز در فضای روباز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود اما با توجه به وضعیت بحرانی قم و در راستای کاهش تجمعات لغو شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار