رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی از انجام ۷۸ درصدی تعهدات ارزی استان از سال ۹۷ تا شهریورماه ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 18 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سعید جعفری کرهرودی در آیین تجلیل از صادکنندگان نمونه استان مرکزی در سال ۹۹ با بیان اینکه تا ۱۱ ماهه سال جاری، به لحاظ وزنی، ۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۳ اختلافات صادراتی نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است، افزود: در ۱۱ ماهه امسال، ۸۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در استان مرکزی انجام شده است که حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات پتروشیمی، ۲۰۰ میلیون دلار محصولات صنعتی، ۱۱۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، ۱۵۶ میلیون دلار محصولات معدنی و حدود ۳ میلیون دلار صادرات فرش انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۲۴ میلیون دلار از صادرات مربوط به کشورهای اوراسیا بوده است، گفت: استان مرکزی از نظر ارزش صادراتی رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.
جعفری با بیان اینکه ۲۳۱ صادرکننده در استان مرکزی فعالند، گفت: در سال جاری تلاش های بسیاری برای ممانعت از ابطال کارت های بزرگانی انجام گرفت و حتی برخی از کارت های بازرگانی تعلیق شده نیز فعال شد.
وی به تعهدات ارزی استان مرکزی در سال جاری اشاره کرد و افزود: از کل تعهدات ارزی صادرکنندگان استان مرکزی از ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹ فقط ۱۵ درصد باقی مانده است به طوری که از ۴۳۸ میلیون دلار فقط ۶۰ میلیون دلار به کشور بازنگشته است.
رییس سازمان صمت استان اضافه کرد: تعهدات ارزی در بخش تولید استان نیز ۴۹ میلیون دلار بوده است که تاکنون ۳۸ میلیون دلار آن بازگشته و در واقع ۷۸ درصد تعهدات ارزی استان دربخش صادرات و تولید بازگشته است و فقط ۲۲ درصد باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار