مدیراموسرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از معرفی بیش از ۹۰ طرح تسهیلات رونق تولید در سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 14 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسین امیریان افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰متقاضی در سامانه هماهنگ ثبت نام کرده اند که بیش از ۹۰ طرح طی ۳ مرحله‌ به بانک کشاورزی ودیگر بانکهای عامل معرفی شده و درحال پیگیری و جذب تسهیلات خوددرشعب بانک می باشند.
وی یادآورشد: تسهیلات رونق تولید سال ۹۹برای تولید کنندگان وبهره برداران بخش های مختلف کشاورزی استان شامل صنایع تبدیلی وغذایی،دام وطیور،زراعت و باغبانی شیلات وآبزیان از طریق بانک کشاورزی ودیگر بانکهای عامل با مراجعه متقاضیان به سامانه هماهنگ و رونق تولید از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان وکارگروه مربوطه معرفی می شود.
وی اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ،۱۸درصد بوده که به صورت تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله و سرمایه‌گذاری بلند مدت حداکثر۵ ساله به متقاضیان پرداخت می شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید ادامه داد: درجلسه اخیر تعداد۲۷طرح باتسهیلات بیش از۱۵۵میلیارد ریال تصویب و برای تشکیل پرونده و پرداخت به بانک کشاورزی استان معرفی شدند.
امیریان یادآورشد: تاکنون بیش از ۲۰۰متقاضی در سامانه هماهنگ ثبت نام نموده اند که بیش از ۹۰ طرح طی ۳ مرحله‌ به بانک کشاورزی ودیگر بانکهای عامل معرفی شده و درحال پیگیری و جذب تسهیلات خوددرشعب بانک می باشند.
مدیراموسرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: بیش از۲۰طرح نیزجمعا با مبلغ بیش از۱۰۰میلیاردطرحهای مصوب ،عقدقراردادوهمچنین پرداخت شده وبانکهای عامل می باشند.
وی با اشاره به زمینه سازی در راستای رونق تولید گفت: اجرای این طرح تاحد قابل توجهی میتواندراهگشای مشکلات و تامین نقدینگی برای متقاضیان واحدهای تولیدی بخشهای کشاورزی استان باشد.
وی درباره عمده مشکلات در زمینه در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید افزود: از عمده مشکلات میتوان به کمبود منابع واعتباردراکثر بانکها،بخصوص بانک کشاورزی ،روندپیچیده و زمان بر تشکیل پرونده و تامین وثایق و ضمانتهای لازم و همچنین بدهی معوق ویا چک برگشتی برخی متقاضیان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار