معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:میزان مصرف کود در اراضی کشاورزی خراسان شمالی استاندارد نیست.
کد خبر: ۸۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 02 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مجید تشکری افزود:در حال حاضر میزان مصرف کود در زمین‌های کشاورزی اندک و حتی از نصف نیز کمتر است به همین دلیل فقط نیمی از نیازهای خاک به آن می رسد.

وی خاطرنشان کرد:علاوه بر آن با توجه به اینکه استفاده از کودهای شیمیایی برای کشاورزان هزینه بر است به سوی استفاده از کودهای حیوانی متمایل شده اند.

وی با اشاره به تولید محصولات پاک و ارگانیک در استان اظهارکرد:این سازمان برای رسیدن به هدف برنامه های مختلفی همچون حفاظت از منابع آبی و خاکی، استفاده درست از سموم و کودهای شیمیایی است.

تشکری با بیان اینکه خاک بستر تولید محسوب می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است،ادامه داد:به همین دلیل باید جلوی فرسایش خاک گرفته شود اما شخم برگردان و بهره وری زیاد موجب شده تا مواد آلی موجود در خاک کاهش یابد.

وی تصریح کرد:خاک نیازمند حداقل نیم درصد مواد آلی است اما این امر موجب شده تا این مقدار به زیر نیم برسد به همین دلیل به دنبال اجرای طرح کشاورزی حفاظتی هستیم که به هم خوردن خاک و عدم شخم برگردان یکی از اقداماتی است که طی این طرح انجام می شود.

این مقام مسئول در خصوص استفاده سم در مزارع و باغات استان گفت:جلوی فروش سم از مبادی غیر مجاز و یا سم تقلبی گرفته شده است و از سوی دیگر میزان استفاده از آن نیز در حال پایش است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار