مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به جایگاه مهم بافت تاریخی بوشهردرحوزه گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی طرح تفضیلی این بافت برای اجرای طرح‌های مورد نیاز تدوین شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 30 August 2015

محمدابراهیم فروزانی صبح امروز در بررسی روند اجرایی طرح‌های گردشگری در بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهرحوزه گردشگری است اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری  ساحلی مهمی است که طرح‌های مختلف گردشگری در قالب دهکده‌های گردشگری، مناطق و مجتمع‌های گردشگری اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه دهکده گردشگری بوشهر دارای روند اجریی مطلوبی است به طرح گردشگری گناوه پرداخت و بیان کرد: کمپینگ گردشگری شهر گناوه از اهمیت بسیارزیادی برخوردار است زیرا که شهر گناوه یکی از توریستی‌ترین شهرهای این استان است و نیاز به زیرساخت‌های گردشگری دارد.

فروزانی، با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهردارای ظرفیت‌های گردشگری است گفت: برای بهره‌برداری مطلوب از بافت تاریخی بوشهر درحوزه‌های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی طرح تفضیلی آن تدوین شده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر بوشهر برای بررسی و تصویب به مراجع قانونی داده شده بیان کرد: این طرح پس از تصویب در کمسیون ماده 5 شورای عالی معماری و شهر سازی، شورای اسلامی شهر بوشهر و شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربرای اجرا به شهرداری بوشهر واگذار می‌شود تا مطابق قانون اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر ظرفیت گردشگری این استان را تشریح کرد و گفت: برای رونق بخشیدن به گردشگری باید تغییراتی در برنامه تعطیلات کشوری ارائه شود تا استان‌های جنوبی بتوانند در فصل‌های مناسب با آب وهوای بهتر بتوانند گردشگر و توریست جذب کنند.

وی به نمایشگاه دستاوردهای اداره کل در سال گذشته که در عمارت کازرونی برگزار شده اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در قالب عکس و بنر و ماکت‌های در و پنجره‌های بوشهر به همراه معرفی کلیه اقلام تبلیغاتی که در سال گذشته خریداری یا چاپ شده است به مدت چهار روز درعمارت کازرونی که یکی از عمارت‌های مهم بافت تاریخی است در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار