مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  خبر داد:
بوشهر:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: احداث اولین مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار و احداث اولین استخر کارگری در استان در دهه فجر به سرانجام می‌رسد.
کد خبر: ۷۱۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 07 February 2019
بوشهر:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: احداث اولین مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار و احداث اولین استخر کارگری در استان در دهه فجر به سرانجام می‌رسد.
به گزارش "تابناک بوشهر"، حمیدرضا پناه امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تحول اساسی در ایجاد زیر ساخت‌ها، در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است که نسبت به قبل از انقلاب بی‌سابقه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی 3 ساختمان ملکی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان وجود داشته گفت: هم اکنون 7 ساختمان جدید برای این حوزه در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره در ایام دهه فجر گفت: عملیات اجرایی 2 ساختمان اداری، احداث اولین مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار ، توسعه فضاهای ورزش کارگری از دو مجموعه به 7مجموعه ورزشی در حال احداث، احداث اولین استخر کارگری در استان به انجام می‌رسد.

پناه در خصوص  خط و مشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ارائه خدمات مطلوب و بهینه به جامعه هدف خود گفت: ارتقا شاخص‌های کلیدی بازار کار و گسترش فرهنگ کارآفرینی، تقویت و توسعه بخش تعاون، ارتقا شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کار و ارتقا توانمندی نیروی انسانی با تاکید بر افزایش اثر بخشی آموزش‌ها از جمله این اهداف است.

وی کسب عنوان نخست کشوری در تحقق برنامه عملیاتی، کسب رتبه دوم کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، کسب رتبه سطح یک صیانت از حقوق مردم ، کاهش 64 درصدی حوادث ناشی از کار، کسب عنوان بازرس برتر کشوری سلامت اداری در سه سال پیاپی، کسب رتبه اول جذب اعتبارات سرمایه  ملی  و تملک دارایی، کسب رتبه برتر کشوری خانه‌های بهداشت کارگری، افزایش 97 درصدی آموزش ایمنی بهداشت کار ، کسب رتبه برتر اداره بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل در استان را برخی از موفقیت‌های کاری سال‌های اخیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سطح کشوری عنوان کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال و کار آفرینی گفت: با عنایت به اجرای قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری از منابع صندوق توسعه ملی، تاکنون در استان بیش از بیش از 164 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان برای یک‌هزار و 118 طرح پرداخت شده است که پس از بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه فرصت اشتغال برای دو هزار و 505 نفر فراهم می‌شود.

وی در خصوص جذب 70 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری گفت: سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی180میلیارد ریال بوده است که  مبلغ 130میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

پناه بر نظارت مستمر به طرح‌ها اشتغال‌زایی در مراحل مختلف تاکید کرد و گفت: امسال 567 طرح اشتغال روستایی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت که مجریان تعهدات خود را به‌صورت کامل اجرایی کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تسهیل و تسریع در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان گفت: طی تلاش همکاران و نظارت‌های مستمر بر عملکرد مراجع، اختلافات از طریق سازش حل و فصل شده و تعداد دادخواست‌های حل اختلاف، سالانه 2000 هزار دادخواست کاهش یافته است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار