وزیرکشوردربوشهر:
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در مجموع همه تلاش‌ها در استان بوشهر قابل قبول است گفت: با توجه به اینکه با شرایط تحریم مواجه هستیم، استان بوشهر با توجه به توانمندی‌های مرزی باید نقش بیشتری را در حوزه صادرات و واردات داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 29 December 2018

بوشهر: وزیرکشور گفت: رتبه استان بوشهر در اجرای طرح‌‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است و امیدواریم با تسریع و تقویت اقدامات، گام‌های بلندتری برداشته شود.

 عبدالرضا رحمانی فضلی جمعه شب پس از سفر دو روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر افزود: 
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر دستگاه های اجرایی استان برنامه های پیش رو و برخی موانع، مسائل و مشکلات را مطرح، تصمیم گیری و بررسی شد و برخی از آنها نیز باید در سطح دولت مطرح شود.
وی با بیان اینکه برخی موانع در حوزه اقتصاد و تولید استان بوشهر در دولت مطرح خواهد شد، تصریح کرد: برای رفع برخی موانع و مشکلات در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر تصمیم‌گیری شد و برخی هم در هیئت دولت مطرح و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.
وزیر کشور یادآورشد:استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی است و رتبه این استان در اجرای طرح‌‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است و امیدواریم با تسریع و تقویت اقدامات، گام‌های بلندتری برداشته شود.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه رتبه امنیت استان بوشهر بسیار خوب است گفت: در جلسه شورای تامین استان بوشهر، مسائل امنیتی، اجتماعی وانتظامی استان بررسی شد و تمام دستگاه‌های اجرایی گزارش حوزه فعالیت خود را ارائه دادند که نشان از رتبه بسیار خوب استان بوشهر در حوزه امنیتی است.
وی با اشاره به جایگاه مطلوب استان بوشهر در حوزه عملکردها در مدیریت آسیب‌های اجتماعی افزود: استان از لحاظ مدیریت آسیب‌های اجتماعی، رتبه بسیار بسیار خوبی دارد و از نظر عملکرد در حوزه مدیریت آسیب‌هایی همچون اعتیاد و سایر ناهنجاری‌ها و همچنین پیشگیری و مقابله با بزهکاری هایی نظیر سرقت، قتل و موارد مشابه، عملکردها واقعا قابل قبول است.
وزیر کشور گفت: در این سفر از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های گردشگری روستایی بازدید شد که در نمایشگاه صنایع دستی در بندر عامری توانمندی‌های خوبی دیده شد و مردمانی خونگرم و عزیز با فعالیت‌های مطلوب همراه با ذوق و شوق و انگیزه بالا در حال تلاش هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.
رحمانی‌فضلی با تاکید بر فراهم شدن امکانات لازم برای توسعه فعالیت‌های گردشگری و اشتغال‌زایی روستایی در استان افزود: به استاندار تاکید شد که هر نوع امکانات، تسهیلات و اعتبار و اختیاری که لازم است ارائه و پیگیری شود تا طرح های اقتصادی گردشگر محور موفق‌تر، دنبال شود.
وی یادآورشد: همچنین در این سفر مشکلات در حوزه حمل و نقل و فعالیت لنج‌های سنتی استان بوشهر بررسی شد و مقرر شد در این خصوص در حوزه‌های مختلف کمک شود.
وزیر کشور یکی از مشکلات حوزه صادرات که استاندار بوشهر بر کمک به این عرصه تاکید دارد را در عرصه کشاورزی و صادرات گوجه فرنگی برشمرد و تصریح کرد: استاندار ، پیگیری کردند که در این زمینه، مجوزی ولو حداقلی صادر شود تا در شرایط کنونی کشاورزان استان بوشهر بتوانند گوجه فرنگی صادر کنند که این موضوع را در دولت پیگیری خواهیم کرد.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در مجموع همه تلاش‌ها در استان بوشهر قابل قبول است گفت: با توجه به اینکه با شرایط تحریم مواجه هستیم، استان بوشهر با توجه به توانمندی‌های مرزی باید نقش بیشتری را در حوزه صادرات و واردات داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر آمادگی لازم را برای توسعه صادرات و واردات دارد خاطر نشان کرد: برای این مهم، باید برخی اختیارات ارائه شود تا استان در زمینه صادرات و واردات فعال‌‌تر عمل کند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، یکی از ظرفیت‌ها توسعه اشتغال روستایی است، خاطر نشان کرد: استان بوشهر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی بیش از 115 درصد عملکرد دارد؛ یعنی بیش از 15 درصد افزون بر سهم اولیه تسهیلات اختصاصی، جذب کرده است. لذا مقرر شد که سهم تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی استان بوشهر افزایش یابد.
وزیر کشور چهارشنبه شب در سفری 2 روزه برای شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی، شورای تامین، افتتاح طرح گردشگری استان و بازدید از قابلیت های ساحلی وارد استان بوشهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار