کد خبر: ۶۹۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 25 December 2018

بوشهر:نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور صنعتگران و معاونان استانداری بوشهر در محل نمایشگاه بین المللی استان بوشهر برپا شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر عصر دوشنبه در این آئین گفت: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی علاوه بر فراهم شدن تسهیلات اقتصادی به نوعی پاسداشت داشته های تمدنی مردم ایران زمین است.
مجید خورشیدی افزود: این نمایشگاه ها انباشت هزاران ساله یافته ها و دست بافته های مردم ایران زمین است و هرچقدر تقویت شود ریشه های تمدنی خود را تقویت کرده ایم.
وی بیان کرد: در قالب نمایشگاه های صنایع دستی در عمل تجارب پیشینیان مرور و این تجربه های به آیندگان منتقل می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: پرداخت تسهیلات، از بین بردن مقررات دست و پاگیر و فراهم کردن زمینه رونق فعالیت در بخش صنایع دستی از جمله کارهایی است که باید برای فعال کردن هر چه بیشتر این بخش فراهم شود.
وی یادآورشد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به لحاظ سابقه تمدنی چند هزار ساله این سرزمین باید در زمینه معرفی مسایل این حوزه بیشتر کار کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: نمایشگاه صنایع دستی فرصتی برای معرفی توانمندی صنعتگران این بخش است که بوشهر در این بخش ظرفیت های فراوانی دارد.
سعید زرین فر افزود: با توسعه و تقویت زیرساخت های صنایع دستی علاوه بر جذب گردشگر زمینه تقویت صادرات غیر نفتی و رونق اقتصادی روستاها فراهم می شود.
وی بیان کرد: در راستای توسعه طرح های اشتغالزایی روستایی سهم استان در مرحله نخست هزار و 160 میلیارد ریال بود که استان موفق شد 138 درصد بیش از سهمیه خود اعتبار جذب و پرداخت کند.
زرین فر اضافه کرد: در همین راستا تاکنون هزار و 560 میلیارد ریال به متقاضیان طرح های اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.
وی یادآورشد: به زودی مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان بوشهر آغاز می شود.
سرپرست صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: تلاش می شود در این نمایشگاه فرهنگ بومی استان های مختلف از جمله بوشهر به نمایش گذاشته می شود.
ارغون مهدی زاده افزود: نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان بوشهر از 140 غرفه تشکیل شده که استانهای مختلف به مدت پنج روز دست بافته های صنعتگران خود را به نمایش می گذارند.
وی بیان کرد: با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی تلاش می شود با برپایی این نمایشگاه ها از دست سازهای صنعت گران حمایت و زمینه فروش آنها فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار