استاندار فارس با اشاره به جایگاه و سهم این استان در تولید و صادرات محصول شیرین بیان، بر ضرورت توجه به افزایش ظرفیت تولید و صادرات این محصول در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 October 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: مهندس اسماعیل تبادار در ادامه بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان فارس از شرکت شیرین دارو بازدید کرد.
وی در جریان این بازدید با اشاره به وجود ظرفیت های متعدد در استان فارس، تاکید کرد: بهره گیری از این ظرفیت ها نیازمند تلاش و همت مضاعف در اقصا نقاط استان است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه کشور ایران با تامین 20 درصد از تولیدات شیرین بیان در این زمینه صاحب جایگاه جهانی است و استان فارس نیز بیش از 70 درصد این تولیدات کشوری را تامین می کند، بر ضرورت توجه به حفظ و گسترش تولیدات این محصول در استان تاکید کرد.
مهندس تبادار افزود: فعالیت شرکت شیرین دارو در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی، اشتغالزایی و ارزآوری تاثیرگذار است.
وی به مشکل کمبود منابع آب در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه شیرین بیان جزو محصولات کم آب بر است، پس از انجام مطالعات علمی و همه جانبه به عنوان کشت جایگزین محصولات پر آب بری همچون برنج در نظر گرفته شود.
استاندار فارس همچنین به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی پژوهشکده شیرین بیان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این پژوهشکده باید در دستور کار متولیان این موضوع قرار بگیرد اما نباید تا زمان آغاز فعالیت آن توقفی در به دست آوردن اطلاعات علمی و نوآوری های روز دنیا ایجاد شود.
مهندس تبادار اظهارکرد: با رفع موانع و مشکلات موجود، شرکت شیرین دارو می تواند تولیدات خود را افزایش داده و با ارتقا جایگاه استان در تامین تولیدات شیرین بیان، زمینه ایجاد اشتغال در استان را بیش از پیش فراهم کند.
وی با بیان اینکه تولید مواد اولیه برای شرکت هایی مانند شیرین دارو با مشکلات و محدودیت هایی مواجه شده است، گفت: با توجه به اینکه این محصول ارزش اقتصادی داشته و زمینه اشتغال کشاورزان را نیز مهیا می کند باید تدابیری برای توسعه کاشت آن در استان اتخاذ شود.
استاندار فارس یادآور شد: درصورتی که الزاماتی برای کشاورزان در نظر گرفته شود و منفعتی در کشت این محصول داشته باشند یقینا در توسعه آن همکاری خواهند کرد البته این موضوع نیازمند همراهی و پیگیری متولیان شرکت هایی همچون شیرین دارو نیز است.
مهندس تبادار با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات و موانع پیش روی شرکت شیرین دارو با همکاری همه دستگاه های مربوطه به سرعت برطرف شود، افزود: کارگروه رفع موانع تولید در یکسال گذشته مشکلات 2 هزار و 461 واحد تولیدی را بررسی کرده و هزار و 151 میلیارد تومان تسهیلات نیز به این واحدها اختصاص داده شده است.
شرکت شیرین دارو فعالیت خود در زمینه تولید پودر و عصاره شیرین بیان را از سال 1353 در شیراز آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار