مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ۵۰ درصد از کمک‌های بازسازی عتبات عالیات توسط بانوان ایرانی اهداء می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 04 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، فرناز بیگی امروز(13 شهریور) در همایش "بانوان خیّر حرم ساز" استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز فعالیت بخش بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از سه سال پیش، اظهارکرد: در حال حاضر مسئولین امور بانوان ستادها در تمام استانهای کشور فعال بوده و اقدام به جمع آوری کمک ها و نذورات بانوان خیر علاقمند به کمک در بازسازی عتبات عالیات می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت این بانوان در سطح ادارات، سازمانهای مردم نهاد و هیات های مذهبی انجام می شود.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با تاکید بر اینکه تمام کمک های بانوان خیّر شامل طلا و کمک های نقدی صرف بازسازی عتبات عالیات و ساخت ضریح و مقام برای ائمه اطهار خواهد شد، گفت: بخش اعظم طلاهایی که در ساخت ضریح ائمه معصومین بکار می رود، کمک هایی است که بانوان ایرانی آن را به ستاد بازسازی عتبات اهداء می کنند.

وی عنوان کرد: 50 درصد از کمک ها و نذورات بازسازی عتبات عالیات در کشور توسط بانوان جمع آوری می شود.

بیگی با اشاره به مشارکت بالای بانوان ایرانی در ساخت دو صحن سرا اماکن مقدسه در کشور عراق، اظهارکرد: در حال حاضر بانوان ایرانی در ساخت صحن سرای حضرت زینب(س) با 160 هزار متر مربع در کربلای معلا بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این پروژه ظرف دو سال آینده به اتمام خواهد رسید، عنوان کرد: پروژه دیگر صحن سرای حضرت زهرا(س) در نجف اشرف است که این پروژه با مشارکت گسترده ای که بانوان ایرانی در ساخت آن داشتند، ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از حضور برخی بانوان هنرمند در رشته هایی چون قلم زنی، میناکاری، فرش‌بافی، خیاطی و ... در ساخت برخی از پروژه های اماکن مقدس و تکمیل امکانات آنها خبر داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار