رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همزمان با هفته دولت ۱۰۱ پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۶۵ نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۸۰ پروژه عمرانی و ۲۱ پروژه تسهیلاتی است.
کد خبر: ۶۴۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 27 August 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران افزود: ۸۰ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال شامل ۷۳ پروژه سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در سطح ۶۳۱ هکتار، طرح ماهیان سردآبی ۶۰۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان دالاهو، طرح غنی سازی جنگل در سطح ۱۰۰ هکتار در شهرستان‌های پاوه و روانسر، ۵ هکتار جنگل جاده سلامت، جنگل کاری کریدور بیستون کرمانشاه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۵۶۰۷ هکتار می‌باشد.

شهبازی میزان اشتغالزایی ۱۰۱ طرح قابل افتتاح را ۳۶۵ نفر بیان کرد که در حوزه طرح‌های عمرانی ۲۶۸ نفر و در طرح‌های تسهیلاتی ۹۷ نفر اشتغالزایی دارد.

شهبازی پروژه‌های تسهیلاتی بخش کشاورزی قابل افتتاح را ۲۱ پروژه با اعتبار بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۸ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از این اعتبار تسهیلات بانکی بوده که در اختیار متقاضیان قرار گرفته و ۱۴۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال آورده کلی متقاضیان پروژه‌ها می‌باشد.

شهبازی خاطر نشان کرد: ۲۱ پروژه‌های تسهیلاتی شامل ۹ پروژه مربوط به بخش دامپروری با اشتغال ۳۶ نفر، ۸ پروژه تولیدات گیاهی با اشتغال ۲۶ نفر و ۴ پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اشتغال ۳۵ نفر می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته دولت در حوزه دامپروری پروژه‌های شاخصی افتتاح می‌شوند تصریح کرد: پروژه‌های دامپروری ما شامل مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان هرسین، پرورش مرغ تخم گذار ۳۵ هزار قطعه‌ای شهرستان روانسر، مرغداری تخم گذار ۴۲ هزار قطعه‌ای شهرستان جوانرود، گوسفند داشتی ۲۵۰ راسی و پرواربندی بره شهرستان اسلام آبادغرب، پرورش مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای شهرستان هرسین می‌باشد.

شهبازی پروژه‌های تولیدات گیاهی را نیز شامل باغ انگور داربستی ۵۰۰۰ متر مربعی در شهرستان کنگاور، احداث گلخانه یک هکتاری روژین تاک، احداث ۴ گلخانه دیگر در سطح شهرستان کرمانشاه و احداث باغ دیم در سطح ۶ هکتار بیان نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی ۴ پروژه قابل افتتاح دارد که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسند اضافه کرد: این پروژه‌ها نیز شامل تولید و فراوری لبنی به ظرفیت ۱۸۳۰۰ تنی در صحنه، سورتینگ و بسته بندی حبوبات، احداث سیلوی ذخیره گندم ۲۰۰۰۰ تنی در شهرستان‌های دالاهو و صحنه همچنین سورتینگ و بسته بندی ۲ هزار تنی شهرستان هرسین می‌باشد.

شهبازی سپس به پروژه‌های قابل افتتاح در بخش آب و خاک پرداخت و گفت: در این بخش ۷۳ پروژه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با سطحی بالغ بر ۶۳۱ هکتار به بهره برداری می‌رسد که ۱۷ پروژه در پاوه، ۸ پروژه در کرمانشاه، ۳۳ پروژه در صحنه، ۸ پروژه در اسلام آبادغرب و مابقی در شهرستان‌های سنقر، هرسین، جوانرود و ثلاث باباجانی واقع شده است.

وی افزود: در حوزه شیلات یک پروژه ماهیان سردابی با تولید ۶۰۰ هزار قطعه در سال یکی از پروژه‌های شیلاتی در شهرستان دالاهو است که در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

شهبازی افزود: علاوه بر طرح‌های افتتاحی ذکر شده؛ در هفته دولت عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی و تسهیلاتی نیز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود که ۴ پروژه عمرانی و ۵ پروژه تسهیلاتی است و برای ۶۳۷ نفرنیز اشتغال ایجاد می‌کند.

گفتنی است این پروژه‌ها شامل احداث گلخانه ۲ هکتاری در صحنه، گلخانه ۳۰۰۰ مترمربعی در شهرستان سنقر، احداث پرواربندی بره ۱۰۰۰ راسی در صحنه، احداث جایگاه و خرید گوساله ۵۰۰ راسی در گیلانغرب و احداث جایگاه و پرواربندی گوسفند داشتی ۳۰۰ راسی در گیلانغرب می‌باشد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار