وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع منابع پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری گفت: علیرغم برخی مخالفت‌ها برای حذف صندوق از چرخه پرداخت این تسهیلات، یک گرایش عمومی مبتنی بر یک قضاوت عمومی در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که تمامی این بودجه به صندوق اختصاص یابد چرا که نمایندگان اثر کار صندوق را دیده بودند و این نشان دهنده کیفیت کار صندوق و ملموس بودن خدمات آن در سطح استان هاست.
کد خبر: ۵۹۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 28 April 2018
ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار نوروزی با کارکنان صندوق کارآفرینی امید فعالیت‌های صندوق را متصل به برنامه‌های دولت دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت فقرزدایی و محدود کردن فقر و امحاء فقر شدید می‌باشد و برنامه دوم گسترش اشتغال است که صندوق کارآفرینی امید با رویکرد حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک در جهت تحقق این دو هدف گام‌های خوبی برداشته است.

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ ربیعی در این دیدار که باحضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاونین و مدیران ستادی، استانی و کارشناسان صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و میلاد پربرکت حضرت امیرالمومنین (ع) اظهار امیدواری کرد که تمامی مدیران و کارکنان سبک مدیریت و شیوه زیست ایشان را در زندگی سرلوحه تمامی امور خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که امسال برای پنجمین سال متوالی در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان صندوق شرکت داشته است از روند رو به رشد و عملکرد موفق صندوق در سال گذشته ابراز خوشنودی کرد و گفت: ما در مقابل جوانانمان و نسل‌های بعدی مسئولیم و تمامی ما باید به گونه‌ای کار کنیم که در پیشگاه خداوند سربلند باشیم که تمامی توان خود را بکار بسته ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته، سال سختی را پشت سر گذاشتیم و سال ۹۷ نیز دشواری‌های خاص خود را دارد و از نظر اقتصادی باید بیشتر تلاش کنیم.

دکتر ربیعی گفت: نوع اشتغال ایجاد شده در صندوق بر مبنای توانمندسازی افراد است و گروه‌های هدف شما نیز عمدتاً افراد نیازمند هستند و صندوق کارآفرینی امید به مثابه صندوق ضد فقر و توسعه دهنده اشتغال با دو هدف دولت در راستای فقرزدایی و توسعه اشتغال همسو می‌باشد.

وی اذعان داشت: عملکرد صندوق در چهار سال گذشته بسیار موفق بود و در سال ۹۷ نیز ما مسائلی را پیش رو داریم که به موجب آن صندوق با اهمیت‌تر و پرخاصیت‌تر از گذشته در سطح جامعه مطرح خواهد شد که این یک فرصت بزرگ خواهد بود که باید از آن بهره برداری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع منابع پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری گفت: علیرغم برخی مخالفت‌ها برای حذف صندوق از چرخه پرداخت این تسهیلات، یک گرایش عمومی مبتنی بر یک قضاوت عمومی در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که تمامی این بودجه به صندوق اختصاص یابد چرا که نمایندگان اثر کار صندوق را دیده بودند و این نشان دهنده کیفیت کار صندوق و ملموس بودن خدمات آن در سطح استان هاست.

ربیعی سبک و نوع مدیریت در صندوق و شیوه کار از لحاظ فنی و رفتاری و انتخاب مناسب گروه هدف را وجه تمایز صندوق و از جمله عوامل موفقیت آن دانست و از مدیران خواست نسبت به حفظ این ویژگی‌ها کوشا باشند.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید نه به مثابه یک طلبکار بلکه به مثابه یک کار راه انداز و کارگشا و مشکل گشای مردم می‌باشد و باید همواره روح کارآفرینی سازمانی در صندوق در جریان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت وام اشتغال روستایی را فرصت بزرگی در پیش روی صندوق دانست و اظهار امیدواری کرد که صندوق در بهترین حالت سهم خود را پرداخت نماید.

ربیعی ایجاد و شکل گیری چارچوب حقوقی صندوق در سال گذشته و نیرو‌های مروج اشتغال را نقطه قوت صندوق عنوان کرد و اظهار داشت: اساسنامه جدید صندوق این امکان را دارد که نسبت به ایجاد شعب مالی محلی و منطقه‌ای با مشارکت بخش دولتی و خصوصی و جذب منابع موسسات دولتی و نهاد‌های توسعه‌ای اقدام نمایید.

وی ایجاد شعبه، ایجاد کارگزاری‌های فعال و یا حمایت و مشارکت با نهاد‌های موجود را از دیگر راهکار‌ها پیش رو خواند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به جمع آوری نذورات مردم برای راه اندازی جنبش خیر جمعی برای ایجاد اشتغال و دیگر اهداف صندوق اشاره کرد و افزود: من معتقدم ما در صندوق به هر اندازه توان داریم باید از مشکل مردم کم کنیم و این بزرگترین دستاورد برای ماست که صندوق یک نهاد مشکل گشای مردم باشد.

دکتر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ایام پرفیض ماه رجب اظهار امیدواری کرد که سال جدید سالی مملو از خیر و برکت برای تمامی مردم ایران باشد.

نوراله زاده در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان سال حمایت از تولید کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: صندوق بیشترین رسالت و وظیفه خود را تاکنون در این حوزه برای ارتقاء سطح تولید ملی دانسته است و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم تلاش بیشتری را علی الخصوص در حوزه روستایی و عشایری به عمل بیاوریم.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در طول چهارسال و نیم گذشته بیش از پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعداد ۵۲۵ هزار طرح پرداخت کرده است که علی رغم کاهش نیروی انسانی طی این مدت نسبت به دوره مشابه قبل بیش از ۸۰ درصد در مبلغ تسهیلات و بیش از ۳۶ درصد در تعداد افزایش داشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: باتلاش همکارانمان در سراسر کشور موفق شدیم تاثیر قابل توجهی در حوزه کسب و کار‌های خرد و کوچک که معمولا هم بانک پذیر نیستند داشته باشیم.

نوراله زاده ضمن ارائه گزارشی از دیگر اقدامات صندوق اظهار داشت: در حوزه تسهیلات ازدواج و وام ضروری باتوجه به اولویت‌هایی که دولت از طریق بانک مرکزی ابلاغ کرده بود ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات ضروری و ۵۸۴ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت کردیم.

وی صندوق را یکی از پیش تازترین مجموعه‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج دانست و گفت: تمامی معرفی شدگان به صندوق بلافاصله تسهیلات ازدواج خود را دریافت کردند و ما هیچ گونه پشت نوبت ماندن در پرداخت این تسهیلات نداشتیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه از پرداخت ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۱ هزار و ۱۷۴ طرح خبر داد که از این تعداد ۱۰۲۰ میلیارد تومان به تعداد ۶۴ هزار و ۳۷۰ طرح کسب و کار پرداخت شده است و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز به تعداد ۲۶ هزار و ۸۱۴ نفر در حوزه تسهیلات ازدواج و وام ضروری پرداخت شده است.

نوراله زاده دریافت مجوز از بانک مرکزی و ثبت ماهیت حقوقی صندوق به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی را از دیگر اقداماتی خواند که در طی چهار سال و نیم گذشته در صندوق صورت گرفته است.

وی در پایان از حمایت‌ها و راهنمایی‌های دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپاسگزاری کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار