بیشترین فعالیت بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کانتینر بوده که با بیش از 66هزار تی.ای.یو جابه‌جایی 17درصد نسبت به سه ماه پارسال افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 07 July 2015
تابناک بوشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در بندر بوشهر در سه ماه گذشته ، بیش از یک میلیون و 200 هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده که بیش از 900هزار تن مربوط به تخلیه و واردات و بیش از 300هزار تن مربوط به بارگیری و صادرات است.
آقای راستاد افزود: بیشترین فعالیت بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کانتینر بوده که با بیش از 66هزار تی.ای.یو جابه‌جایی 17درصد نسبت به سه ماه پارسال افزایش داشته است.
او همچنین اضافه کرد: در سه ماه گذشته ، بنادر گناوه با 16هزار تن جابه‌جایی 17درصد ، خارگ با 16میلیون و 600 هزار تن تخلیه و بارگیری که بیشتر آن مواد نفتی است 5درصد و عسلویه با بیش از 13میلیون تن جابه‌جایی 86 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش جابه‌جایی داشته‌اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره مراحل اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین که دی‌ماه پارسال با حضور رییس‌جمهور آغاز شد نیز گفت: پایانه کانتینری به عنوان مهمترین پایانه‌ مجتمع در مرحله طراحی اسکله قرار دارد که تا دو ماه آینده مراحل اجرایی آن انجام می‌شود ؛ همچنین مراحل اجرایی خاکی و آماده‌سازی بستر برای پایانه کانتینری در دست اجرا است.
راستاد ادامه داد: پایانه فلّه مایع هم در مراحل نهایی انعقاد قرارداد است که پس از آن عملیات اجرایی این پایانه آغاز می‌شود.
وی درباره پایانه چندمنظوره‌ این مجتمع نیز گفت: این پایانه طرح توجیه فنی ـ اقتصادی سرمایه‌گذاری را دریافت کرده و بررسی‌های آن نیز انجام شده است و به‌زودی مدل مالی و انعقاد قرارداد آن انجام می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : برنامه زمان‌بندیِ کلی برای فاز یک توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین 5 ساله است و اولین پایانه کانتینری آن باید در مدت 3 سال اجرا شود که خوشبختانه در چهارچوب تعریف‌شده در حال اجرا است.
آقای راستاد گفت: لایروبی خور دیلم تکمیل و بهره‌برداری از آن شروع شده و پس از آنکه مدیریت این بندر از گمرک به بنادر و دریانوردی واگذار شده در مراحل انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای راهبری بندر هستیم.
او اضافه کرد: طرح جامع توسعه‌ی بندر گناوه نیز در دست اجراست که شامل توسعه در اراضی استحصالی، تسهیل در عبور و مرور شناورها و لایروبی بخش نگهداری شناورها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار