مردم قم در سیزدهمین روز ازفروردین 97، که با عنوان روز طبیعت نام گذاری شده است، در طبیعت به سر بردند.
کد خبر: ۵۸۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ 02 April 2018

به گزارش تابناک قم، در آخرین روز از تعطیلات نوروزی، شهروندان در بوستانها ، فضاهای سبز و مناطق روستایی این استان از جمله فدک، علوی، غدیر، مهدی، هاشمی، بنیادی و دیگر فضاهای سبز شهری و نیز مناطق خوش آب و هوای قم از جمله روستاهای بخش های کهک و خلجستان حضور یافتند و روز خود را درکنار طبیعت سپری کردند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم دراین رابطه گفت: سه هزار تن از پرسنل شهرداری از صبح امروز به منظور خدمات رسانی به مردم در بوستانها ، فضاهای سبز و دیگر مناطق فعالیت را آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

سید محسن میرهادی افزود: 315 بوستان شهر دراین زمینه آماده سازی شده بود اما بیشتر مردم در بوستان‌هایی مانند غدیر، علوی، فدک ، جوان ، مهدی و هاشمی حضور داشتند.

وی بررسی شرایط روشنایی، ایمنی، آبخوری‌ها، نظافت، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در بوستانها را برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران و همشهریان را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد غرفه‌های فرهنگی در بوستان‌ها نیز پیش‌بینی و فعالیت‌های فرهنگی انجام شد.

وی با بیان اینکه در بوستان غدیر، علوی، جوان فعالیت‌های ویژه فرهنگی در دستور کار قرار داشت ، گفت: پاکت زباله نیز برای تفکیک پسماند بین همشهریان توزیع شد.

میرهادی با اشاره به اینکه محلی برای تحویل سبزه‌های عید پیش‌بینی شده بود، گفت: توزیع هیزم و زغال درنظر گرفته شده و در حوزه ترافیکی نیز هماهنگی لازم با راهور انجام تا کنترل ترافیک به بهترین نحو صورت گیرد.

شهردار منطقه هشت قم نیز دراین رابطه گفت: در روز طبیعت 3 هزار و 500 بسته فرهنگی بین شهروندان و مسافران نوروزی توزیع شد.

ابوالفضل مستقیمی با تاکید بر اینکه بوستان غدیر یکی از مقاصد اصلی مردم در روز طبیعت است گفت: در یک سال گذشته اقدامات بسیار زیادی برای تجهیز و آماده سازی این بوستان صورت گرفته و امکاناتی ویژه برای آن برای تبدیل به کمپ و بوستان شهری فراهم شده است.

بوستان غدیر در محدوده منطقه مسکونی پردیسان قم قرار گرفته است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی توزیع کیسه زباله در ورودی بوستان‌ها را از جمله اقدامات این منطقه در روز طبیعت عنوان کرد و افزود: همچنین هیزم نیز توزیع شد تا مردم به طبیعت برای ایجاد آتش صدمه نزنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز دراین رابطه گفت:شش گروه از محیط بانان استان در مناطق طبیعی و محل اتراق مردم حضور داشته و کیسه های زباله و همچنین بروشورهای آموزشی برای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی در میان گردشگران توزیع کردند.

تورج همتی افزود: محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب می شود که همه وظیفه داریم در حفاظت و نگهداری از آن کوشا باشیم و بدانیم تخریب طبیعت مشکلات بسیاری را برای ما انسان ها به وجود می آورد، پس باید همه دیده بان طبیعت باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار