معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان بوشهر گفت: میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایرکالاهای صنعتی از جمله تولیدات استان بوشهر است که ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۵۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 04 July 2015
تابناک بوشهر: ابوالقاسم محمدزاده با بیان اینکه استان بوشهردارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه تولید محصولات صنعتی است اظهار داشت: اکنون در استان بوشهر 710 واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف دارای پروانه بهره‌برداری هستند که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند.

وی، با اشاره به اینکه 440 میلیارد تومان برای حل مشکلات سرمایه‌ای تولید کنندگان استان مصوب شده است تصریح کرد: این میزان تسهیلات در سفر رئیس جمهور به بوشهر در دی‌ماه سال قبل مصوب شد که اکنون درآستانه ابلاغ به بانک‌های عامل برای تامین سرمایه درگردش و ثابت تولید کنندگان است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 33 هزار واحد صنفی دراستان بوشهر فعال است بیان کرد: در این واحدها بیش از 75 هزار نفر مشغول بکارند که 25 درصد سهم اقتصاد بخش اصناف و بازرگانی استان بوشهر به خود اختصاص داده است.

محمدزاده از ساخت اسکله صادرات مواد معدنی دراستان بوشهر خبرداد و گفت: اکنون این طرح در دست بررسی است که با تعیین مکان مورد نظر عملیات ساخت پایانه صادرات مواد معدنی دراستان بوشهرآغاز می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه سال قبل بیش از 25 میلیون تن کالای صنعتی و تولیدی از استان بوشهر صادر شد گفت: ارزش این کالاهای صادراتی که 19.5 میلیارد دلار است نسبت به سال ما قبل آن از نظر وزن 30 درصد و از حیث ارزش 23 درصد افزایش دارد.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال بیش از 6.4 میلیون تن کالای صنعتی از استان بوشهر صادر شد گفت: این کالاها که به ارزش 3.6 میلیارد دلار است 26 درصد کل صادرات کشور دراین مدت تشکیل می‌دهد.

محمدزاده با بیان اینکه میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بیشترین محصولات صادراتی استان بوشهر است بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 2 میلیون تن معیانات گازی و 4 میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد.

وی با بیان اینکه 33 درصد میعانات گازی کشور در استان بوشهر تولید و صادر می‌شود افزود: در سه ماه نخست امسال از شش میلیون تن میعانات گازی کشور 2 میلیون تن آن در استان بوشهر تولید و صادر شده است که نشان می‌‌دهد 33 درصد میعانات گازی کشور دراستان بوشهر تولید و صادر شده است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان بوشهر از صادرات 65 درصد محصولات پتروشیمی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال از شش میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی کشور 4 میلیون و 97 هزار تن آن در استان بوشهر تولید و به خارج از کشور صادر شده است که 65 درصد تولیدات کل کشور شامل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار