مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت:حسینیه حاج مریم یکی از بناهای مهم معنوی در بافت تاریخی - فرهنگی بوشهر پس از مرمت و نوسازی با هزینه حدود یک میلیارد ریال روز یکشنبه بازگشایی شد.
کد خبر: ۵۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 28 June 2015
تابناک بوشهر: ابراهیم فروزانی در این آیین افزود:این بنا مربوط به دوره قاجاریه واقع در محله شنبدی بوشهر با زیر بنای سه هزارو 500 متر مربع در یک طبقه طراحی شده و متشکل از یک حیاط مرکزی و یک سالن اصلی با اتاق های اطراف آن است.

وی یادآورشد:هرچند این بنا در گذشته های دورکاربری مسکونی داشته است اما درحال حاضر با تغییر نقش مکان به حسینیه ، کاربری مذهبی گرفته است که برای اهالی محل نیز بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: حسینیه حاج مردم بدلیل نشست کلی در بستر آن دچار آسیب های شدید ساختاری شده بود که لزوم مقاوم سازی بستر را ایجاد کرده بود.

فروزانی گفت: مهم ترین آسیب های وارده بر ساختمان، ترک های سازه ای بود که ناشی از نشست ساختمان و بهم خوردن مقاومت بستر اصلی بنا بود.

وی افزود: در بازسازی و مرمت این بنا عملیات های مقاوم سازی، حذف اندود فرسوده و تعویض سنگ های آسیب دیده، دوخت و دوز ترک ها و کلاف گذاری، ایجاد تاسیسات مکانی برقی، نازک کاری نهایی ،ترمیم کفسازی ها و اجرای طرح محوطه سازی انجام شد.

این مقام مسوول یادآورشد: مقاوم سازی بستر بنای حسینیه حاج مریم با استفاده از سیستم میکروپایل انجام شده است که بهترین روش درمان جلوگیری از رانش زمین در این منطقه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار