کد خبر: ۵۲۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 25 November 2017
تابناک گیلان / دیدار فوتبال تیم های تراکتورسازی و سپیدرود رشت به دلیل بارش برف لغو شد، برفی که میزان آن بنا بر اعلام سازمان هواشناسی چندان زیاد نبود، اما مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اصرار داشتند با لفظ "سنگین” از آن یاد کنند.

ایران از نظر جغرافیایی در منطقه کم بارش قرار گرفته و مساله خشکسالی سالهاست نگرانی های زیادی ایجاد کرده است، با این وجود لااقل جامعه فوتبال از این کم باریدن ها خوشحال هستند چرا که با وضعیت ورزشگاه ها و امکاناتی بسیار ضعیفی که دارند غرش آسمان که هیچ ناله آن هم تبدیل به معضلی برای برگزاری بازی خواهد شد. برای مثال اگر ایران شرایطی شبیه آب و هوای لندن پیدا می کرد، فقط حدود دو هفته از لیگ قابلیت برگزاری داشت!

این که ورزشگاه ها سقف ندارند به کنار، این که سیستم گرمایش از کف هم ندارند و آنهایی هم که دارد کار نمی کند به کنار، با توجه به قرار داشتن در هزاره سوم امکان پیش بینی هوا و بارش وجود دارد، حداقل کاری که می شد کرد پهن کردن کاورهای نایلونی برای حفظ کیفیت چمن ورزشگاه بود که این کار هم انجام نشد.

فیفا کمیته های زیادی دارد که فدراسیون های کشورهای مختلف را از نظر مالی، اخلاقی، انضباطی و … بررسی می کند و در صورت تخلف جریمه یا اعمال محدودیت می کند و البته خوشبختانه کمیته ارزیابی کفایت و لیاقت ندارد که اگر داشت با مشاهده عملکرد لاک پشت وار پاروزن های ورزشگاه یادگار امام تبریز که در تلاش برای یافتن خطوط زمین بودند در جا فوتبال ایران را محروم می کرد!

به هر حال مسلما حفظ کیفیت زمین در شرایط برف و بارانی بی هزینه نیست، اما لغو بازی و موکول شدن ان به زمان دیگر با توجه به هزینه هتل، بلیت و … هم هزینه هایی در بر دارد پس چه بهتر که مسئولان در ایام سرما به فکر این مساله باشند. در غیر این صورت کشاورزان از یک سو باید دست به دعا بردارند که ای کاش ببارد و فوتبالی ها از آن سو دعا کنند که ای کاش نبارد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار