کد خبر: ۵۱۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 04 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»، 10 میلیارد و 182 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی به ۵۲۳ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و کمیته امداد در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد به تشریح عملکرد شش‌ماهه سال جاری این نهاد در بخش اشتغال و خودکفایی پرداخت.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ترویج فرهنگ کار و سخت‌کوشی و تقویت عزت‌نفس و روحیه خودباوری و اهتمام به کسب‌وکار حلال در بین نیازمندان ازجمله اهداف مهم این نهاد است، گفت: 10 میلیارد و 182 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی به ۵۲۳ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و کمیته امداد در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت‌شده است.
 
اختصاص 100 میلیاردریال به اشتغال مددجویان یزدی 

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان، بیان کرد: رویکرد کار محوری در اقدامات حمایتی کمیته امداد و بهره‌مندی نیازمندان از خدمات حمایتی درازای انجام کار همواره موردتوجه ویژه این نهاد قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با تأکید بر اهمیت اجرای طرح‌های خوداشتغالی و فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند بیان کرد: کمیته امداد برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد که فراهم کردن امکانات لازم به‌منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام ازجمله این برنامه‌ها است.
وی توسعه اشتغال خانواده محور برای نیازمندان با تأکید بر استفاده از ظرفیت طرح‌های اشتغال خرد و خانگی در چارچوب خوشه‌های کسب‌وکار را مهم دانست و یادآور شد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و به‌تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند .
علیزاده بابیان اینکه ۲۰۶ وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی، ۲۶۹ مورد از محل قرض‌الحسنه بانکی و ۴۸ مورد هم به‌عنوان تسهیلات تلفیقی و صندوق توسعه ملی و سایر منابع بوده است، گفت: طرح‌های ایجادشده در بخش کشاورزی ۸۷ مورد، دام‌پروری ۱۳۰ مورد، صنایع‌دستی ۳۷ مورد، فعالیت‌های صنعتی و معدنی ۸۴ مورد و خدمات ۱۸۵ مورد بوده است.
شایسته ذکر است: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به هزار و ۸۱۸ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی اعطاء کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار