فرماندار خلخال
فرماندار خلخال گفت: نبود بستر مناسب برای اشتغال جمع زیادی از بیکاران برزگترین معضل این شهرستان است.
کد خبر: ۴۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 18 June 2015
به گزارش ایرنا ، علی نظری در جلسه شورای مشورتی ایثارگران خلخال افزود: علاوه بر وجود مشکل بیکاری بیش از پنج هزار نفر از نیروهای انسانی مولد کار خلخال 180 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر دارای تحصیلات دانشگاهی منطقه فاقد شغل هستند.


وی گفت: در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی دولت اعتبارات دولتی و یا جذب بیکاران در مشاغل دولتی امکان پذیر نیست.

رییس شورای مشورتی ایثارگران خلخال اظهار کرد: تنها راه مطمئن و ممکن برای حل مشکل بیکاری خلخال و ایجاد زمینه اشتغال برای بیکاران استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های شبه دولتی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت است.

فرماندار خلخال گفت: شاخص های اقتصادی در این شهرستان پایین تر از سایر مناطق استان اردبیل بوده و مسوولان باید برای توسعه اقتصادی منطقه و افزایش شاخص اقتصادی و جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی تلاش کنند.

او اظهار کرد: در حالی که میانگین درآمد مردم استان کمتر از نصف متوسط کشوری است این میزان در شهرستان خلخال از متوسط استانی نیز بسیار پایین تر است.

وی همچنین 500 شهید والامقام ، یک هزار و 500 جانباز سرافراز و 70 آزاده را بیانگر ولایت مداری مردم خلخال دانست و گفت: این مردم در ایثارگری همواره پیشقدم بوده و خدمات ارائه شده به مردم خلخال نیز باید در شان و منزلت آنها باشد.

وی با بیان این که هدف از برگزاری جلسات شورای مشورتی ایثارگران تقویت فرهنگ فداکاری ، گذشت و ایثار و شهادت در جامعه است افزود: کم رنگ شدن فرهنگ ایثار موجب افزایش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی شده است.

نظری به چاپ کتاب آثار زندگی و وصیت نامه های شهدای خلخال در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: آثار شهدا به نحو شایسته ای جمع آوری و کتاب آثار زندگانی شهدا نیز با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چاپ و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی از تامین اعتبار لازم برای ساماندهی 180 گلزار شهید خلخال در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد و بیان کرد: ما مدیون شهدا هستیم و حمایت های مادی و معنوی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه همگان برای نمود عینی ایثارگری در جامعه به معنای واقعی کلمه است.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار