مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از آموزش 200 کشاورز گندم‌کار درزمینه استفاده از کود، میزان مصرف، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 16 June 2015
تابناک بوشهر: امرالله احمدی صبح امروز در جمع کشاورزان شهرستان دشتی از راه‌اندازی سایت جامع الگویی تولید گندم در روستای لاور شرقی این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در این سایت تعداد 20 نفر از کشاورزان گندم‌کار منطقه مستقیم و به‌صورت منظم در پنج دوره آموزشی مرتبط با تولید محصول گندم حضور یافتند.

وی ادامه داد: در این دوره کشاورزان گندم‌کار آموزش‌های خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود سبز، میزان مصرف کودهای پایه و ریز مغزی، چگونگی کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم طبق آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی را فراگرفتند.

احمدی آموزش کاشت، داشت، برداشت و استفاده از کود در مزارع را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استراتژیکی گندم در تأمین امنیت غذایی کشور، کشاورزانی برای شرکت در این دوره انتخاب شدند که الگوی کشاورزان دیگر بودند و از مددکاران ترویجی نیز بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزش ویژه گندم در سه منطقه شنبه، سنا و دشت پلنگ شهرستان دشتی برگزار شد و طبق فصل زراعی در هر مرحله آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در سه منطقه  شنبه، سنا و دشت پلنگ 200 کشاورز آموزش‌های لازم درزمینه خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود سبز، میزان مصرف کودهای پایه و ریز مغزی، چگونگی کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم کسب کردند.

احمدی تأکید کرد: با توجه به اینکه گندم یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولات زراعی بشمار می‌رود که در تأمین غذایی مردم نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند دوره‌های ویژه‌ای نیز برای آن تعریف‌شده و در سطح شهرستان دشتی بنا بر ضرورت و اهمیت هر منطقه امری ضروری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار