مدیر کل راه و شهرسازی اعلام کرد:
مدیر کل راه و شهرسازی : در سال جدید و در جلسات برگزار شده تصمیم گرفته شد ، منبع تامین اعتبار این پروژه ها از ماده 180 به منابع استانی و درآمدهای نفت منتقل شود.
کد خبر: ۴۷۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸ 03 August 2017
روز گذشته مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که به همراه هیئتی از مسئولین استانی ، شهرستانی و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، از مناطق محروم بخش لوداب و چین ، بازدید می نمودند ، در حاشیه ی سفر و در جمع خبرنگاران به مهمترین سئوالات حوزه راه های استان پاسخ داد.
امیدواری برای جاده های ارتباطی چرام و سوق به دهدشت
یکی از دغدغه های مهم حوزه ی راه ها در شهرستان های گرمسیری ، دو پروژه تعریض و بهسازی جاده های چرام و سوق به شهر دهدشت است که علیمردانی در پاسخ به سئوال خبرنگار تابناک در خصوص آخرین وضعیت این پروژه ها گفت : مهمترین مشکل این دو پروژه منبع تامین اعتبار آن ها یعنی ماده 180 بود که با توجه به عدم تخصیص اعتبار ، این پروژه ها در اجرا کند و گاها ، راکد بود .
علیمردانی افزود : در سال جدید و در جلسات  برگزار شده تصمیم گرفته شد ، منبع تامین اعتبار این پروژه ها از ماده 180 به منابع استانی و درآمدهای نفت منتقل شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و امیدواریم هر چه زودتر این مصوبه به دست ما برسد و اعتبار آن از استانی و نفت که اعتبارات خوبی هم هست تامین بشود که بتوانیم پروژه ها را فعال کنیم.
علیمردانی در ادامه گفت : فعلا تعیین زمان دقیق برای تکمیل پروژه را نمی توان بیان کرد اما با توجه به مطمئن بودن تخصیص اعتبارات استانی و نفت ، این دو پروژه به زودی فعال می شوند اما امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده پروژه ها را فعال کنیم ضمن اینکه جاده سوق به دهدشت هم اکنون فعال شده است و پیمانکار در حال کار بر روی پروژه می باشد.
 
 خبرهای امیدوار کننده از جاده های خون 1 و 2
 
پروژه اتصال یاسوج به آزادراه شیراز -اصفهان به کجا رسید؟
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه ی اتصال یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان گفت : اتصال یاسوج به آزادراه شیراز -اصفهان اعتباری بالغ بر ۸۰۰ تا یکهزار میلیارد تومان نیاز دارد.
محمد علی علیمردانی افزود : برای این آزاد راه به دو روش مصوبه گرفتیم که یکی ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد دولتی و یکی به طور کامل بخش خصوصی است که هردو گزینه در حال پیگیری است.
علیمردانی تصریح کرد: امروز با سرمایه گذاری در حوزه آزادراه ها جلسه داشتیم و مذاکراتی در این راستا انجام شد و قرار شد مقدماتی از طرف ما و مقدماتی توسط سرمایه گذار انجام شود و سرمایه گذار با ورود به استان بررسی جامع تری انجام دهد و امید است که به نتیجه لازم برسیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: آزادراه یک پروژه ملی است و فقط هدف استانی نیست و برای استان امتیازهای فراوانی دارد.
وی افزود: ترافیک ورودی بابامیدان به یاسوج، از حوزه جنوب کشور استان بوشهر و استانهای جنوبی و ترافیک ورودی از سمت دهدشت- پاتاوه که از خوزستان سرریز می شود و در واقع محور بندر امام به مرکز و شرق کشور ترافیکش به این آزاد راه منتقل شده و از نظر اقتصادی تاثیرات زیادی در منطقه دارد و از نظر توریسم زمان رسیدن توریسم های منطقه جنوب به استان کمتر می شود.
علیمردانی گفت: با توجه به اینکه عمده تصادفات در ورودی شهرها اتفاق می افتد ما اصلاح ورودی در اکثرها شهرها را در دست اقدام داریم ولی در حوزه اعتباری مشکل داریم.
وی افزود: خوشبختانه امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان ورودی شهر یاسوج، قسمت میانی بلوار را جدول گذاری، اصلاح و روکش آسفالت انجام دهیم و راه و شهرسازی وظیفه خود را در این حوزه انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار