تيم پسران هیأت‌ واليبال استان قم با كسب نتايج ضعيف و سقوط به دسته پائين‌تر به كار خود در مسابقات قهرماني پسران كشور پايان داد.
کد خبر: ۴۷۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 01 August 2017
به گزارش تابناک قم، در حالی که هیأت‌ والیبال استان قم به سال پایانی دوره چهار ساله رئیس فعلی خود رسیده اما همچنان والیبال قم عملکرد پر نوسانی دارد و وجود برخی حواشی و اتفاقات در آن، کماکان مانع تداوم پیشرفت و رشد این رشته ورزشی پرطرفدار است.

وجود اختلاف‌ نظرهای متعدد در بین اهالی این رشته، حتی گاهی اوقات بین دست‌اندرکاران والیبال قم در سال‌های اخیر به وفور مشاهد شده و بارها سد راه بزرگی برای تحول و پیشرفت این رشته ورزشی بوده، اتفاقاتی که همچنان گویا در والیبال قم وجود دارد و از این رشته دست بر نمی‌دارد.

والیبال قم پرنوسان و با حواشی

کار به جایی رسیده که برخی باشگاه‌های این رشته ورزشی برای اعزام‌ تیم‌‌های منتخب هیأت‌ والیبال قم با متولی این رشته همکاری ندارند و هیأت‌ والیبال نیز از خود برخوردی در مواجه با این اتفاقات نشان نمی‌دهد تا همچنان والیبال قم پرنوسان و گاها با حواشی متعدد به کار خود ادامه بدهد.

سال گذشته وقتی تیم‌های سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید در هر دو بخش دختران و پسران هر یک موفق به کسب عناوین قهرمانی، نایب‌قهرمانی و رتبه سوم والیبال ایران شدند، به نظر می‌رسید در سال جاری این روند ادامه داشته باشد اما این اتفاق حداقل در یکی از اعزام‌ها رخ نداد.

قهرمانی و سقوط والیبال قم در فاصله یک سال

تیمی که در سال 1395 توانسته بود با اقتدار تمامی حریفان را از پیش‌رو برداشته و عنوان قهرمانی رقابت‌های والیبال پسران نوجوان ایران را از آن خود کند، یک سال بعد با کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار به جای تداوم حرکت در جاده قهرمانی، در مسیر سقوط گام برداشت.

دقیقا یک سال قبل بود که تیم والیبال پسران نوجوان قم با کسب پیروزی برابر همه حریفان خود بر سکوی نخست رقابت‌های والیبال قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور ایستاد، عنوانی که با درخشش جمعی از استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی به عنوان محصولات سرمایه‌گذاری هیأت والیبال استان قم در رده‌های سنی پایه به دست آمد.

این در حالی است که سال گذشته مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر کشور به میزبانی هیأت والیبال استان چهارمحال و بختیاری و در شهرکرد برگزار شد و والیبالیست‌های نوجوان قم در رقابت برای به دست آوردن یکی از سکوهای برتر این رقابت‌ها پرقدرت ظاهر شدند.

والیبالیست‌های استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، بوشهر، خراسان‌شمالی، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان، قم و ایلام تیم‌های حاضر در این مسابقات بودند و تیم قم برای کسب عنوان نخست و مقام قهرمانی در فینال از سد خراسان‌شمالی عبور کرد و جشن قهرمانی گرفت.

سقوط والیبال قم به دسته سوم ایران

کسب عنوان قهرمانی در مسابقات سال 95 والیبال نوجوانان ایران، مجوز صعود به دسته بالاتر را نیز برای استعدادهای خوش‌آتیه والیبال قم به دنبال داشت اما این تیم در سال 1396 نه تنها موفق به حراست از این دستاورد بزرگ و عنوان ارزشمند خود نشد، بلکه راه سقوط را در پیش گرفت.

دیدارهای مرحله مقدماتی از پیکارهای سال 1396 والیبال قهرمانی پسران کشور در رده سنی نوجوانان بخش پسران در حالی به انجام رسید که پایان کار تیم والیبال پسران نوجوان قم با نتایج و عملکرد بسیار ضعیف، ناکامی و سقوط به دسته پائین‌تر همراه بود.

رقابت‌های والیبال قهرمانی رده سنی نوجوانان پسر کشور در گروهی که تیم پسران قم قرار داشت، طبق برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال به میزبانی هیأت‌ والیبال استان زنجان برگزار شد و تیم قم که با ترکیبی از استعدادهای این رده سنی به این رقابت‌ها اعزام شده بود در نهایت با سقوط به کار خود پایان داد.

این در حالی است که نتایج پسران والیبالیست قم در این رقابت‌ها بسیار ضعیف و دور از انتظار بود و این تیم در جدال با حریفان خود حتی موفق به کسب یک برد هم نشد تا نتایج بازی‌ها به شکلی رقم بخورد که مانع صعود و کامیابی پسران مستعد والیبال قم شود.

نتایج ضعیف پسران والیبالیست قم در رقابت‌های کشوری

در پایان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دسته دوم کشور که در دو گروه مقدماتی به میزبانی زنجان به انجام رسید، از گروه نخست تیم‌های هیأت‌ والیبال همدان و گیلان و از گروه دوم تیم‌های هیأت‌ خوزستان و خراسان‌شمالی به مرحله نیمه نهایی و ضربدری صعود کردند.

در حالی که آخرین مسابقه تیم پسران هیأت‌ والیبال قم برابر سمنان با باخت سه بر یک نماینده قم همراه بود، در رده‌بندی نهایی این گروه، تیم‌های هیأت‌ والیبال زنجان و قم در گروه‌های اول و دوم در جایگاه پنجم قرار گرفتند و بدین‌ترتیب به دسته سوم سال 97 سقوط کردند.

والیبالیست‌های نوجوان استان قم در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با تیم‌های خوزستان، کرمان، خراسان‌شمالی و سمنان دیدار کردند، در حالی که محمدمهدی نجفی، محمدباقر ملایی، علیرضا طالب بخشایش، مهدی خلج، علی‌اکبر پسندیده، محمدرضا نظری، علی‌محمد اصفهانی، محمدرضا کوسه‌لر، مهدی بادافره، محمدرضا عزتی، محمد اسماعیلی و امیرحسین خادم عضو این تیم بودند.

همچنین در کادر فنی و سرپرستی تیم اعزامی پسران نوجوان قم به این دوره از رقابت‌ها، نماینده قم به سرمربیگری سیدروح‌الله شفیعی یکی از مربیان با دانش والیبال قم، مربیگری جواد سعادتمندی و سرپرستی حسین آزاد برابر حریفان صف‌آرایی کرد.

عدم همکاری با تیم منتخب هیأت‌ والیبال قم

خبرها از حواشی هیأت‌ والیبال استان قم حکایت از همکاری نکردن یکی از باشگاه‌ها با این هیأت‌ برای در اختیار گذاشتن بازیکنان خود به منظور همراهی تیم هیأت‌ والیبال در مسابقات امسال قهرمانی نوجوانان کشور دارد، در حالی که این باشگاه و مربی آن قبلا در والیبال قم دارای مسوولیت بوده است.

هیأت‌ والیبال استان قم از فاش کردن نام این باشگاه و یا فرد خاصی راجع به این اتفاق امتناع کرد، هیاتی که امسال چهارمین و آخرین سال فعالیت خود در دوره ریاست سیدابوالفضل احمدی را سپری می‌کند و در نیمه دوم سال مجمع انتخابات برای تعیین رئیس جدید برگزار خواهد شد.

دختران جور پسران والیبالیست قم را کشیدند

سقوط به دسته پائین‌تر برای پسران نوجوان والیبالیست‌ نوجوان قم در حالی رقم خورد که تیم دختران قم نیز در مسابقات دسته سوم رده سنی نوجوانان دختر ایران به مصاف حریفان رفت و با قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر این رقابت‌ها به کار خود پایان داد تا دختران جور این ناکامی را کشیده و سقوط پسران را تلافی کنند.

هر چند دختران والیبالیست قم یک دسته پائین‌تر از پسران قرار داشتند، اما عملکرد آنها در رقابت‌های دسته سه نوجوانان دختر کشور نسبتا مطلوب بود و در حالی که رقابت‌ها با قهرمانی بوشهر به پایان رسید، تیم‌های هرمزگان، قم و ایلام نیز رتبه‌های دوم تا چهارم را به دست آوردند.

سال پایانی فعالیت هیأت‌ والیبال قم

در هر حال هیأت‌ فعلی والیبال قم به سال پایانی فعالیت خود رسیده و بهتر این است که کارشناسان، پیشکسوتان، اهالی این رشته و دلسوزان والیبال قم از هم اکنون گردهم آمده، اختلاف‌ها را کنار بگذارند و با همدلی و وفاق به فکر ساختن آینده‌ای روشن برای این رشته باشند.

والیبال رشته‌ای است که علاقمندان زیادی در قم دارد، از استعدادها و نخبه‌های بسیار زیادی برخوردار است، همچنین باشگاه‌های سازنده و مربیان با دانش و دلسوزی دارد، اما احساس می‌شود که اختلاف‌های کمر شکن در این رشته  وجود دارد و در مجموع اینگونه به نظر می‌رسد هر یک از اهالی این رشته اعم از باشگاه‌‌ها، مربیان، داوران، حتی ورزشکاران و تیم‌ها به جای فکر کردن به وحدت و همدلی برای رسیدن به یک هدف مشترک، بیشتر ذهن و فکر خود را به خنثی کردن دیگری معطوف کرده‌اند تا خود در صدر باشند و این مهم ریشه والیبال قم را تهدید می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار