مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به جایگاه استان بوشهر در حوزه تولیدات صنایع‌دستی برای توسعه رشته‌های این صنعت برنامه‌های آموزشی در شهرهای استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 09 June 2015
تابناک بوشهر: محمدابراهیم فروزانی بعدازظهر امروز در نشست با مدیران حوزه صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه این استان در این بخش در کشور سرآمد است اظهار داشت: صنایع دستی استان بوشهر در بخش‌های مختلف دریایی، حصیری و بافندگی است که تولیدات این حوزه‌ها در جهان جایگاه مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه گبه استان بوشهر دارای خریداران زیادی در کشورهای مختلف است، تصریح کرد: علاوه بر گبه، عبای این استان که نزد بسیاری از مردم کشورمان ناشناخته مانده است به‌لحاظ بالابودن کیفیت آن در بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه و فروخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه صنایع دستی هرمنطقه به فرهنگ آن منطقه وابسته است، گفت: استان تولیدات صنایع بوشهر با داشتن فرهنگ غنی و درخشان در حوزه دستی دارای جایگاه مهمی است که بسیاری از تولیدات این هنرمندان چیره دست در بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه می‌شود.

فروزانی با بیان اینکه صنایع دستی بهترین راه اشتغال‌زایی است گفت: توسعه و سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راههای ارزان و مناسب برای اشتغال زایی مطرح است.   

وی با بیان اینکه صنایع دستی آثار و برکاتی برای هر منطقه و استانی دارد افزود:  توسعه صنایع دستی ضمن اینکه امکان عرضه و فروش تولیدات در این حوزه فراهم می کند، این صنعت می‌تواند به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر توجه به حوزه اشتغال صنایع دستی بیان کرد: تکیه بر حمایت از صنایع دستی برای اشتغال‌زایی حائز اهمیت است به ویژه آن که سرمایه گذاری در این بخش از ویژگی‌های زیادی برخوردار است.

فروزانی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در ایجاد یک شغل در حوزه صنایع دستی بسیار از کمتر از دیگر صنایع است بیان کرد: در صنایع دستی با  یک‌دهم سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر صنایع می‌توان شغل پردرآمد و پایدار ایجاد کرد.

وی افزود: صنایع دستی یکی از بهترین رشته‌های اقتصادی است که با اندک سرمایه گذاری می‌توان اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های صنایع دستی در نقاط مختلف افزود: در ایجاد طرح‌های صنایع دستی ضمن اینکه برای سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال نیاز به اعتبار اندکی دارد، از مهاجرت وایجاد مشاغل کاذب جلوگیری می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار