عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: معمولا دولت ها توجهی به تذکرات نمایندگان ندارد و وقتی تذکر چند بار از تریبون مجلس مطرح شود و دولت پاسخ ندهد، نماینده به سمت طرح سوال می رود.
کد خبر: ۴۳۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 04 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص تعدد تذکرات نمایندگان به هیات دولت، اظهار داشت:  امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، برای اولین معاونی است که جواب 
ذکرات را می دهد و سعی دارد بر اساس مستندات پاسخ را به نماینده، کمیسیون مربوطه و هیات رئیسه ارسال کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای السلامی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث می شود نمایندگان به سمت طرح سوال از وزرا بروند، بی توجهی به تذکرات است، معمولا دولت ها توجهی به تذکرات نمایندگان ندارد و وقتی تذکر چند بار از تریبون مجلس مطرح شود و دولت پاسخ ندهد، نماینده به سمت طرح سوال می رود.

وی گفت: در این شرایط هم وقت مجلس، نماینده و وزیر برای پاسخ به سوال گرفته می شود در حالی که اگر دولت پاسخ تذکر را در مرحله اول می داد کار هرگز به سوال نمی کشید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته به نماینده برای تعدد، تنوع و تکثر تذکرات حق می دهم چرا که دولت در بسیاری از موارد عملکرد خوبی ندارد، به طور مثال 11 ماه پیش رئیس جمهور به کرمانشاه سفر کرد و وزیر کشاورزی کلنگ احداث گلخانه ای را زند اما با اتمام سفر هیات دولت پروژه عملیاتی نشد و اعتقادداریم چنین رفتاری دروغ مدیریتی است.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه اگر از تذکر به نتیجه نرسیم وزیر باید به مجلس باید، عنوان کرد: اعتقادم  بر این است که تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح بازوی نظارتی نمایندگان 
است و نباید این از نماینده گرفته شود.

وی که با خانه ملت گفت و گو می کرد، گفت: ممکن است گاهی تذکری که داده می شود ربطی به وزیر یا رئیس جمهور نداشته باشد اما اصل موضوع وارد است و نباید اصل تذکر زیر سوال برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می رسد لازم نیست آیین نامه داخلی مجلس برای موثر شدن تذکرات تغییر کند، به نتیجه رسیدن تذکرات بستگی به پیگیری نمایندگان دارد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار