رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان هم بابیان اینکه در امر سرمایه‌گذاری باید با دیگر ارگان‌ها و ادارات ارتباطات و تعاملات را افزایش داد، گفت: با توجه به اینکه در سرمایه‌گذاری‌هایی که شهرداری همدان با بخش‌های خصوصی سهیم است، عایدات شهرداری قابل‌توجه نیست، باید به‌گونه‌ای عمل شود که آورده‌های عظیمی در پی داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 27 May 2017
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه همدان ظرفیت بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد، گفت: مدیریت شهری همدان مسیر ویژه سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

به گزارش مهر، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تبریک به منتخبان پنجمین دوره شورای شهر همدان گفت: مجموعه شهرداری باید براساس برنامه پیش برود تا کمترین تغییرات در برنامه‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری تا روز پایانی فعالیت دوره چهارم باید مضاعف تلاش کند، اضافه کرد: شهرداری باید تمامی کارها را به‌ویژه درخصوص پرداخت حقوق و معوقات به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه با جدیت پیگیر مواردی از جمله حوزه سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: همدان ظرفیت بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد و باید مدیریت شهری مسیر ویژه سرمایه‌گذاری ایجاد کند تا سرمایه‌گذاران در این مسیر و طی مراحل اداری معطل نشوند.

تبریزی فعالیت در شهرداری را فرصتی مناسب برای خدمت‌رسانی برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در اردیبهشت ماه هر سال با مشکل منابع مالی مواجه می‌شوند و همدان هم از این موضوع مستثنی نیست، بر این اساس باید به حوزه سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای شود.

ایجاد مکانیزمی شبیه صندوق ذخیره ارزی دولت در شهرداری همدان

وی ایجاد مکانیزمی شبیه صندوق ذخیره ارزی دولت در شهرداری همدان را ضروری دانست و اظهار داشت: با این اقدام می‌توان برای موارد ضروری و تأمین اعتبارات پشتوانه مالی داشت.

تبریزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری امری زود بازده نیست، افزود: باید زمینه سرمایه‌گذاری مطمئن را ایجاد کرد زیرا پس از بازدهی سرمایه‌گذاری، درآمدهای پایدار ایجاد خواهد شد که امیدواریم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به نحو احسن صورت پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر همدان در بخش سرمایه‌گذاری یادآور شد: ورود در بخش مصالح ساختمانی، مباحث برندینگ، تجمیع املاک عادی و ساخت مجتمع‌های منظم، اصلاح شبکه‌های معابر، ساماندهی کارتن به دستان از جمله بسترهای لازم ایجاد سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم در این جلسه بر ایجاد درآمدهای پایدار شهری با توجه به حوزه سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

کامران گردان گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف به نحو احسن بهره گرفت و اقداماتی انجام داد تا وضعیت مسکن از رکود خارج شود.

عایدات شهرداری قابل توجه نیست

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان هم با بیان اینکه در امر سرمایه‌گذاری باید با دیگر ارگانها و ادارات ارتباطات و تعاملات را افزایش داد، گفت: با توجه به اینکه در سرمایه‌گذاری‌هایی که شهرداری همدان با بخش‌های خصوصی سهیم است، عایدات شهرداری قابل توجه نیست، باید به گونه‌ای عمل شود که آورده‌های عظیمی در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز در ادامه گفت: مدیران شهرداری همدان باید سفرهایی برای بهره گیری از تجارب شهرها و کشورهای موفق در امر مدیریت شهری به‌ویژه حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

رضا غلامی‌خجسته بر ضرورت به سرانجام رسیدن وضعیت کارخانه سیمان همدان تأکید کرد.

شهردار همدان نیز به زمانبر بودن بازدهی پروژه‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: اقدامات مهمی در بخش سرمایه‌گذاری در دوره چهارم شورا صورت پذیرفت که از جمله آنها احداث مجموعه تجاری اداری و پارکینگ در تقاطع کارشناس شهر همدان است.

سید مصطفی رسولی از احداث هتل هما در همدان خبر داد و یادآور شد: این موضوع در حال پیگیری و در مرحله تهیه نقشه است.

وی بهترین اقدامات برای نجات شهرداری‌ها در بخش منابع مالی را سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار برشمرد.

انعقاد قرارداد ۴ قطعه زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی

دبیر شهر سبز پایدار شهرداری همدان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات سرمایه‌گذاری این بخش اظهار داشت: تاکنون قرارداد چهار قطعه زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۷ مگاوات برای هر نیروگاه منعقد شده است.

حسن محمدی اضافه کرد: همچنین برای ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری از سفرای کشورهای اروپایی دعوت به عمل آمده که مراسم آن در خرداد یا تیرماه امسال برگزار خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار