امام جمعه موقت بوشهر گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، باید شاخص‌های فرد اصلح مد‌نظر قرار بگیرد چراکه انتخاب اصلح آینده نظام اسلامی ایران را بیمه و ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۴۱۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 29 April 2017
حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ویژگی‌های ایام ماه شعبان را برشمرد و اظهار داشت: ماه شعبان از ماه‌های با عظمت الهی است و باید مسلمانان از این ماه با ارزش بهره‌برداری مطلوب با اجرای اعمال ویژه آن ببرند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت 9 اردیبهشت روز شوراها جایگاه شورا را در معارف دینی بلند و رفیع دانست و با تاکید بر نقش شوراها در مردم سالاری و جمهوریت نظام تصریح کرد: به دستور خداوند در همه امور و تصمیم‌گیری باید مشورت و شورا مدنظر قرار داشته باشد که این مهم نشان از دموکراسی و جمهوریت در نظام‌های مختلف جهانی است.

امام جمعه موقت بوشهر خصوصیات شوراها را برشمرد و تاکید کرد: کسانیکه درجامعه استبداد رای دارند و  احساس می‌کنند که نیاز به مشورت ندارند بدبخت می‌شوند.

دشتی با بیان اینکه مشورت ضدیت با استبداد رای دارد گفت: در شوراها خردمندان با نشست و جلسه تصمیمات مهمی در همه امور اتخاذ می‌کنند که آینده درخشان منطقه و جامعه در پی دارد.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی باید شاخص‌های تعیین شده مد نظر قرار بگیرد افزود: توانمندی علمی، تدین و تعبد از شاخصه‌های اعضای شورای اسلامی است تا با انتخاب این افراد در تصمیم‌گیری‌ها و عمران و آبادانی منطقه، فرهنگ دینی همراه با تخصص مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بر حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی اجتماعی تاکید کرد و گفت: بیشتر امور جامعه و کشور بدست قوه مجریه قرار دارد از این نظر جایگاه رئیس جمهور در نظام اسلامی ایران بسیار بالا است که باید در انتخاب رئیس جمهور اصلح همه شاخص‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

دشتی با تاکید بر انتخاب رئیس جمهور اصلح خاطرنشان کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، باید شاخص‌های فرد اصلح  مد نظر قرار بگیرد چراکه انتخاب اصلح آینده مطلوب نظام اسلامی ایران را بیمه و ترسیم می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر به شاخص‌های انتخاب رئیس جمهور اصلح پرداخت و توانمندی فکری و مدیریتی را از جمله شاخص‌های رئیس جمهور اصلح دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور ضمن اینکه باید دارای مدیریتی قوی و توانمند باشد باید اشراف به همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر تفکر انقلابی را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور اصلح باید دارای تفکر انقلابی در تراز  جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی با تاکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعیین شاخص‌های رئیس جمهور اصلح خاطر نشان کرد: رئیس جمهور نباید به خارج از مرزهای ایران اسلامی برای حل مشکلات توجه کند بلکه باید از توانمندی جوانان این مرز و بوم در توسعه و پیشرفت بهره ببرد.

دشتی افزود: رئیس جمهور اصلح باید انسانی قوی، توانمند، با صلابت، و ویژگی تبعیت از دین، انقلاب و رهبر معظم انقلاب داشته باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه رئیس جمهور اصلح باید سیاست‌ها، اهداف و حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرا کند گفت: انتخاب رئیس جمهور، برای مدیریت و اداره جامعه و ترسیم کننده آینده نظام است که باید در انتخاب رئیس جمهور همه جوانب مد نظر قرار بگیرد.

امام جمعه موقت بوشهر با تبریک اعیاد ماه شعبان و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز افزود: پاسداران نماد رشادت، ایثارگری و جانفشانی در راه ایزد منان هستند و جانبازان هم شهدای زنده‌ای هستند که جان خود را برای ماندگاری نظام اسلامی ایران و حفظ دین فدا کرده‌اند.

وی با گرامیداشت هفته معلم، معلمان را هدایت‌گر جامعه و دانش‌آموزان دانست و افزود: معلمان جایگاه با ارزشی در جامعه دارند چراکه هدایت جامعه بدست این قشر قرار دارد.

دشتی با گرامیداشت هفته کار و کارگر خاطر نشان کرد: کارگران  کسانی هستند که چرخ اقتصاد و معیشت جامعه بر دوش دارند که این مهم جایگاه ارزشمند کارگر در جامعه نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار