در روز ۱۳ رجب؛
جای جای استان سمنان در سیزدهمین آفتاب ماه رجب المرجب و روز ولادت امیر مومنان،مولای متقیان، حیدر کرار، مولود کعبه، بزرگمرد تاریخ، علی بن ابی طالب(ع) غرق در شور و جشن و سرور شد.
کد خبر: ۴۰۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 11 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، همزمان با شامگاه سیزدهم رجب و روز ولادت با سعادت علی(ع)، همه هشت شهرستان و ۲۱منطقه شهری استان سمنان غرق در نور و شور و سرور شد و مردم متدین و خداجوی دیار قومس در رثای امیرمومنان(ع) یا علی گویان به کام خود را شیرین کردند.

از مساجد دیار قومس نیز خبر می رسد جشن میلاد امیر(ع) باحضور چشم گیر مردم و عشاق به اهل بیت(ع) به خصوص حیدر کرار و با حضور سخنرانان برجسته کشوری و لشگری در حالی برگزار شده که شهر در نور باران عید میلاد علی بن ابی طالب(ع) غرق شده است.

مساجد استان سمنان مملو از عشاق علی(ع) هستند

امروز نیز مراسم ویژه ای در جای جای استان سمنان و به میزبانی مهدیه ها، حسینیه ها و مساجد در حال برگزاری است و عید میلاد امام علی(ع) باحضور پرشور مردم از اقصی نقاط استان برگزار می شود.

«علی ای همای رحمت، تو چه آیتی خدا را که به ما سوا فکندی همه سایه خدارا» امروز این شعر شهریار در رثای بزرگمردی که نگین پادشاهی دهد از کرم گدارا از گوشه و کنار دیار قومس معنا می شود تا یکبار دیگر عشق این شیر زنان و دلیرمردان قهرمان دیار معلمان دین و اخلاق به اهل بیت(ع) و طلایه دارانش به منصه ظهور و بروز گذاشته شود.

شامگاه گذشته گشت و گذاری در محلات میانی شهرهای شاهرود و سمنان، آنجا که میزبان خیل عشاق به اهل بیت(ع) بود آنجا که در سمنان نامش کوی تکیه پهنه و در شاهرود کوی مسجد نخل نام دارد گویای همه چیز بود این شور و شوقی که مشتی نمونه خروار از عشق به اهل بیت(ع) در سطح استان سمنان است، گویی در فضایی مملو از شور و عشق، یا علی مدد را فریاد می زدند.

کافی است چند گامی به درون بافت قدیمی شهرهای استان پای نهی تا ببینی مساجد و تکایا چگونه از شور ولادت مولا مملو شده اند تا در رثای بزرگ مرد، بزرگ پدر و مولای متقیان تمام اعصار و قرون به جشن و سرور بپردازند. جشنی به بلندای نام علی(ع) و به عظمت نام «پدر».

علی(ع) نامی بر تارک مردانگی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان درباره عظمت علی(ع)، گفت: علی(ع) نامی بر تارک مردانگی است که تکرار نمی شود و ما افتخار داریم تا شیعه آن حضرت هستیم.

آیت الله سید محمد شاهچراغی بیان داشت: علی(ع) اسوه و الگوی تمام مردان آزاده جهان در تمام اعصار است چرا که او یکی از ستون های مورد اعتماد پیامبر(ص) و مردی تاثیرگذار در تاریخ اسلام بود.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود نیز درباره مقام پدر، گفت: پدر نامی است که با خوبی ها پیوند خورده و روز ولادت با سعادت علی(ع) بهترین فرصت برای گرامیداشت مقام مرد و نام بلند پدر است.

سیره علوی در جامعه ترویج شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز درباره ولادت با سعادت علی(ع)، گفت: سیره علوی در جامعه ترویج شود چرا که امروز ما بیش از هر زمان به این امر نیازمندیم.

حجت الاسلام علی شکری ضمن اشاره به مقام پدر نیز، بیان داشت: خداوند در سوره اسراء می فرمایند «و امر کرد پروردگارتو که بندگی مکنید مگرخدا را ونسبت به پدرومادرنیکی و مهربانی کنید» لذا این اهمیت احترام گذاشتن به والدین به خصوص گرامیداشت مقام پدر به عنوان سقف خانه و خانواده است.

وی افزود: خداوند به موسی (ع) وحی نمود که همانا کسی که به پدر ومادر نیکی کند و مرا ترک کند اسم وی را نیکوکارمی نویسم وکسی که مرا نیکی کند وپدرومادرش راواگذارد وی را عاق می نویسم لیکن باید دانست که مقام پدر والاترین نامی است که بر تارک آسمان می درخشد.

جشن های میلاد علی(ع) در استان سمنان ادامه دارد

همزمان با روز میلاد باسعادت علی(ع) جشن های سیزدهم رجب همچنان در اقصی نقاط استان ادامه دارند و مردم متدین و خداجوی استان سمنان در تکایا، مساجد و حسینیه ها به جشن و سرور می پردازند.

از شاهرود خبر می رسد آئین ویژه ولادت حضرت امیر(ع) قرار است در حسینیه مدرسه قلعه و مسجد غربا برگزار شود همچنین امامزاده یحیی(ع) نیز میزبان خیل عاشقان علوی است و در دامغان حسینیه اعظم ابوالفضل(ع) در عصر روز سیزدهم میزبان مشتاقان است.

این روزها دیار قومس پر از عطر عشق به امیرالمومنان(ع) است بزرگمردی که نامش با نام بهترین پدر دنیا گره خورده و یادش برای ما همیشه یادآور بهترین اسوه مردانگی و غیرت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار