معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در ۱۸ روز گذشته ۷۶۰ هزار زائر در طرح نوروزی آرامش بهاری به زیارت آستان مقدس امامزادگان استان بوشهر تشرف یافتند.
کد خبر: ۴۰۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 03 April 2017
حجت‌‌الاسلام سید مهدی حسینی صبح امروز در بررسی روند اجرای طرح آرامش بهاری در نقاط مختلف استان بوشهر با بیان اینکه این طرح در 48 بقعه شاخص استان بوشهر اجرا شده اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در 48 بقعه شاخص استان بوشهر از 28 اسفند 95 آغاز  شده و تا 14فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای میزبانی از مسافران و گردشگران اجرا شده است تصریح کرد: در این راستا خیمه‌های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان بوشهر برپا شده است.

معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه  بوشهر با بیان اینکه روحانیان در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت با اوقاف استان همکاری می‌کنند، گفت :   تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و پاسخگویی به شبهات دینی زائران از اهداف خیمه‌های معرفت به‌شمار می‌رود.

حسینی با بیان اینکه غرفه مشاوره خانواده و کلاس‌های تحکیم خانواده از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در خیمه‌های معرفت است افزود:  ارزیابی‌ها نشان می‌دهد 760 هزار نفر زائران و مسافران نوروزی  از بقاع متبرکه وخیمه‌های معرفت  استان بوشهر بازدید، زیارت و استفاده کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه 58 هزار نفر گردشگر در بقاع متبرکه استان بوشهر اسکان  یافته‌اند خاطر نشان کرد: این گردشگران  بیشتر در بقاع متبرکه شهرستان‌های، دشتستان، دشتی، گناوه، بوشهر، دیلم اسکان یافته‌اند.

دبیر ستاد طرح آرامش بهاری استان بوشهر از رضایت‌مندی گردشگران از برنامه‌‌های فرهنگی و اجتماعی در استان بوشهر در طرح آرامش بهاری خبرداد و گفت:در نظر سنجی که در بقاع شاخص استان بوشهر انجام گرفت 87 درصد افراد شرکت کننده  رضایت عمومی از اجرای برنامه‌ها فرهنگی و امکانات رفاهی  اعلام کرده‌اند و این نشان دهنده تلاش والایی مبلغان اعزامی، هیئت امناء، مدیران فرهنگی و قرآنی و خدام بقاع متبرکه است.

 حسینی گفت: براساس بازرسی‌های ستاد اداره کل اوقاف و نظر سنجی عموم مردمی طی جلسه‌ای از زحمات وتلاش‌های فعالان اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان بوشهر تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز 13 فروردین روز  طبیعت بسیاری از مسافران، شهروندان و هموطنان در فصاهای سرسبز و طبیعت اوقات خود را سپری می‌کنند افزود: از آنجایی که تقریبا 25 درصد از بقاع متبرکه در مناطق کوهستانی، 30 درصد در مناطق میان راهی و  نیمی از آنها درخارح از شهرها و در مناطق سرسبز و مفرح قرار دارند مسلما مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان در روز طبیعت این مکان‌ها  است.

دبیر ستاد طرح آرامش بهاری استان بوشهر  خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برنامه‌های خاصی برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه تدارک دیده که برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی یکی از این برنامه‌ها  است.

 وی فعالیت  خیمه‌های معرفت و حضور مبلغان را یکی دیگر از این  برنامه‌ها در روز طبیعت عنوان کرد و افزود: در حوزه‌های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و خانوادگی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تدارک ویژه‌ای از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در روز طبیعت دیده شده است.

حسینی اظهار امیدواری کرد: با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و خدماتی در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان در جامعه گام‌های بلندی برداشته شود و اماکن متبرکه به جایگاه واقعی خود برسند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار