کد خبر: ۳۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 26 May 2015
دادستان کرج گفت: زمانی که مجرمان به دلیل جرم خود از جامعه طرد شده و به‌منظور اصلاح و تربیت به زندان می‌روند، باید با انجام آموزش‌های فرهنگی، قرآنی و حرفه‌ای، زمینه اصلاح آنان فراهم ‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حاجی‌رضا شاه‌کرمی در همایش نسیم مهر که ظهر امروز به مناسبت روز ملی حمایت از زندانیان نیازمند در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های انجمن خیریه حمایت از زندانیان نیازمند، اظهار داشت: این انجمن موسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی بوده که درآمد آن از طریق فعالیت‌های اقتصادی و خیرین تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال از فعالیت این انجمن می‌گذرد، افزود: سرپرستان خانوارهایی که در زندان به سر می‌برند و منشا درآمدی ندارند، بر اساس اصل شخصی بودن مجازات‌ها، نباید خانواده آن‌ها در مضیغه قرار گیرند.
دادستان کرج گفت: زمانی که این افراد به دلیل جرم خود از جامعه طرد شده و به منظور اصلاح و تربیت به زندان می‌روند، باید با انجام آموزش‌های فرهنگی، قرآنی و حرفه‌ای، زمینه اصلاح آنان فراهم ‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است، خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان به خانوارهایی که سرپرست آن‌ها به سبب جرائم غیرعمد در زندان گرفتار می‌شوند کمک می‌کند تا دچار آسیب نشوند.
شاه‌کرمی اظهار داشت: دادستان وظیفه دارد علاوه بر برخورد با مخلان نظم عمومی، از حقوق سایر مردم و خانواده زندانیان حمایت کند.
وی با تاکید بر اینکه به کمک فکری افراد در این زمینه برای ارتقا فعالیت‌های انجمن نیازمندیم، تصریح کرد: در سال گذشته 7 میلیارد و 249 میلیون و 949 هزار و 720 ریال درآمد انجمن بوده‌ است.
دادستان کرج بیان کرد: زمینی که به مرکز معاینه فنی خودرو تعلق داشت از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز در اختیار این انجمن و موسسه ایتام قرار داده شد و درآمد حاصل از آن در امور خیریه صرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 936 خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند، گفت: هرساله به مناسبت‌های مختلف، سبدهای کالایی به خانوارهای این زندانیان داده می‌شود.
شاه‌کرمی با بیان اینکه به 17 نفر از مددجویان با مساعدت ستاد دیه کمک شده، خاطرنشان کرد: باید برای کاهش جمعیت کیفری راه‌حلی داشته باشیم و از ورود افراد به زندان‌ها جلوگیری کنیم، چراکه زندان محل سکونت مجرمان خشن و افراد خاص است.
وی تاکید کرد: این فرهنگ باید نهادینه شود که برای هر شکایتی مجازات زندان در نظر گرفته نشود و مجازات‌ها نقدی و دیگر راه‌ها جایگزین زندان شود.
دادستان کرج با اشاره به اینکه کرج شهری با 72 ملت است که مردم آن در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، گفت: همه مسئولان تلاش کنند تا ذهنیت جرم‌خیز بودن کرج را از مردم کشور و استان دور کنند، چراکه در واقع چنین امری صحت ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار