امام جمعه بوشهر گفت: یک بازار بزرگ استاندارد برای خریدهای ضروری مردم استان بوشهر ایجاد شود و بخشی از آن نیز به خانواده‌های بی‌سرپرست داده شود.
کد خبر: ۳۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 26 May 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان تعزیرات حکومتی بوشهر با تبریک ایام شعبانیه و با بیان اینکه تعزیرات حکومتی نقش مهمی در تعدیل قیمت بازار دارد اظهار داشت: بیشترین مکانی که با زندگی مردم ارتباط دارد بازار است چراکه معاش مردم در اولویت امور دیگر است.

وی، به تخلفات حوزه اقتصاد پرداخت و با بیان اینکه نگاه سود جویانه در حوزه اقتصاد بیش از حوزه‌های دیگر است تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه سودجویانه در حوزه اقتصاد بیش از حوزه‌های دیگر است بدون شک تخلفات این حوزه بیشتر است..

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم حوزه اقتصاد را حیات خود می‌دانند گفت: در این مقوله پول به معنای حیات انسان است و اگر تخلف اقتصادی صورت گیرد یعنی به حیات انسان تعرض شده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه موضوع ربا در اسلام خیلی قبیح و گناه بزرگی محسوب می‌شود  بیان کرد: کسی که ربا می‌گیرد یعنی عمر طرف مقابل را برای خودش مصادره می‌کند و کسی که گران می‌فروشد، احتکار می‌کند و یا کم‌فروشی می‌کند، در حقیقت بخشی از عمر و جان طرف مقابل را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی و تعزیرات حکومتی موفق عمل نشده گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه اقتصاد نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد ولی متاسفانه در این حوزه خوب و موفق عمل نشده است.
 
امام جمعه بوشهر، پایش‌ها و نظارت‌های آماری در فضای بیرونی یک ضرورت دانست و افزود: باید در پرونده‌ تخلفات اقتصادی با تدبیر و تاثیرگذار عمل کرد تا در بازار اثر داشته باشد.

صفایی بوشهری، با تاکید بر ایجاد بازارهای ارزان در بوشهر افزود: یک بازار بزرگ استاندارد و در رابطه با خریدهای ضروری مردم استان بوشهر ایجاد شود و بخشی از آن نیز به خانواده‌های بی‌سرپرست داده شود.

وی با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ خودناظری بیان کرد: خود ناظری نقش مهم و اثرگذاری در حوزه اقتصاد و بازار دارد که باید در این حوزه فرهنگ سازی شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار