برای ساخت این واحدها بیش از 550 میلیارد ریال هزینه شد.
کد خبر: ۳۷۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 03 February 2017
هزار و 50 واحد مسکن مهر با هزینه ساخت بیش از 550 میلیارد ریال هفته آینده در مازندران به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعداد طرحهای قابل بهره برداری در این دهه را 81 طرح درحوزه راهسازی، بافت فرسوده و روستایی برشمرد و افزود: 9 طرح راهسازی با هزینه 463 میلیارد ریال، 151 کیلومتر راه روستایی با هزینه 256 میلیارد ریال و بهسازی 315 هکتار بافت فرسوده از مهمترین طرحهای این اداره کل در فجر 95 است.
به گفته نوروزی بانک اطلاعات همه ساختمان های دولتی مازندران تدوین شد. مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: این طرح برای اجرای مناسب طرحهای نظارتی، ایمنی و نگهداری و ساماندهی این ساختمان ها اجرا می شود.
 
نوروزی با بیان اینکه در این طرح همه ساختمان های دولتی در سراسر استان بر اساس معیارهای تعیین شده ارزیابی می شوند افزود: ایمنی و مقاومت، مصرف انرژی، شناسایی ساختمان ها و املاک مازاد و بی استفاده، ساماندهی ساختمان ها و بررسی ضرورتهای این بخش برای تجهیز ، نوسازی یا رسیدگی های ضروری از مهمترین معیارها و اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه هزار و 500 واحد مسکن مهر در مازندران متقاضی ندارند مهمترین دلایل نبود متقاضی برای این واحدها را مکان نامناسب، ضعف زیرساختها و دسترسی نامناسب به امور زیربنایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و راه و فاضلاب دانست و گفت: به دنبال هماهنگی با مسئولان استان هستیم تا برای این واحدها بتوانیم زیرساختهای مناسب فراهم کنیم.
به گفته نوروزی از سهمیه 58 هزار واحد مسکن مهر برای مازندران، تاکنون 51 هزار واحد ساخته و یا به متقاضیان واگذار شده است و هزار و 50 واحد دیگر نیز دهه فجر امسال واگذار می شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از تشکیل ستاد بازآفرینی بافتهای فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی در مازندران خبر داد وگفت: این ستاد با هدف بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق، کاهش مهاجرتها، جلوگیری از حاشیه نشینی و افزایش ضریب امنیت اجتماعی و توسعه فرهنگی این مناطق راه اندازی شده است.
نوروزی با بیان اینکه در این ستاد همه دستگاه های اجرایی و حمایتی که می توانند در دستیابی به این هدف کمک کنند عضو هستند افزود: بر این اساس، گروه های مختلف از کارشناسان و مسئولان این نهادها در فواصل زمانی مشخص از همه مناطق دارای بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی استان بازدید و ضرورتهای هر منطقه را شناسایی می کنند تا پس از تصویب در ستاد مرکزی، خدمات دهی به این مناطق با نظارت و کیفیت بشتری باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار