مدیر کمیته امداد شهرستان جم از پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال زکات توسط مردم این شهر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 15 January 2017
محمد آهنجان امروز در جلسه بررسی میزان زکات جمع‌‌آوری شده  در شهرستان جم با اشاره به جایگاه پرداخت زکات در تعالیم دینی اظهار داشت: پرداخت زکات در دین مبین اسلام دارای اهمیت ویژه‌ای است که جان و مال مؤمن را تطهیر می‌کند و تأثیرات آن در زندگی انسان به وضوح دیده می‌شود.

وی افزود: مردم خیر این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیارد و 64 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

لطفی بیان کرد: زکاتی که توسط مردم این منطقه پرداخت می‌شود صرف مشکلات مردم همین منطقه می‌شود و هیچ‌گونه جابجایی در زکات هر منطقه وجود ندارد.

 

آهنجان بیان کرد: زکات جمع‌‌آوری‌ شده شامل کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی است که بر اساس قانون و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 60 درصد از زکات جمع‌‌آوری‌شده صرف کمک به نیازمندان و 40 درصد به پروژه‌های عمرانی در روستاها اختصاص می‌یابد.

مدیرکمیته امداد شهرستان جم یادآور شد: زکات جمع‌‌آوری‌ شده در زمینهٔ فعالیت‌های مختلف نظیر ساخت مساجد و حسینیه‎‌ها، کمک به ایتام و فقرا، درمان بیماران صعب‌العلاج و تهیه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد هزینه می‎شود.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای آشنایی خانواده‌ها با مقوله زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که خداوند متعال 32 بار در قرآن کریم به اهمیت آن اشاره کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار