معاون استانداری خراسان جنوبی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دولت تدبیر و امید از آغاز فعالیتش به این نتیجه رسید که همراهی گروه های هدف بویژه در حوزه اقتصادی موجب توسعه اقتصاد در کشور می شود.
کد خبر: ۳۴۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 18 December 2016
بی بی عصمت سرفرازی روز یکشنبه در همایش توسعه کسب و کار و تجارت الکترونیک که در اداره کل پست استان برگزار شد، افزود: نه تنها سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حوزه اقتصاد در ارائه خدمات با چالش روبرو هستند بلکه یکی از مهم ترین دغدغه برنامه ریزان هم موضوع اقتصاد است.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم تجارت الکترونیک در خراسان جنوبی رونق پیدا کند، بازاریان تاثیرگذار ترین قشر برای توسعه این بخش هستند.
وی تصریح کرد: بازار امروز متفاوت از گذشته است، بیشتر سازمان ها، شرکت ها و گروه هایی که در زمینه اقتصادی فعالیت می کنند، به این نتیجه رسیده اند که باید به عملکرد پایدار تر در حوزه کاری خود برسند.
وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی برای رسیدن به عملکرد پایدار نیاز به ابزار مزیت رقابتی است، در عصر ارتباطات که دانش و فناوری در صدم ثانیه منتقل می شود، امروز مشتری تعیین کننده است و فروشنده و تولید گر باید با ذائقه مشتری همراه باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اگر این مزیت ها را در رقابت کسب نکنیم و برتری نسبت به رقیب نداشته باشیم سهم بازار خود را از دست می دهیم.
سرفرازی افزود: کسانی که بخوبی فضای کسب و کار را می شناسند به استقبال این تغییرات می روند.
وی اظهار کرد: در اقتصاد نوین و دیجیتالی مزیت رقابتی به معنی حضور و کسب دانش در حوزه اینترنت و تجارت الکترونیکی است، ناچاریم بخشی از توانمندی ها را کسب کنیم و مدیران دستگا ههای اجرایی و بخش های خصوصی جامعه باید این فضا را ایجاد کنند.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی به حوزه رقابت پذیری تاکید دارند، معظم له همچنین به انعطاف پذیری در این حوزه تاکید دارند و نباید اصرار به حفظ روش های گذشته داشت، بقای ما از مسیر تجارت الکترونیک محقق می شود.
وی اضافه کرد: شاید در 15 سال قبل اگر اتفاقی می افتاد با همان روش های سنتی گذشته می توانستیم اقداماتی در حوزه ماندن در بازار ایجاد کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز فضای اقتصادی کاملا متفاوت از گذشته است، رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی به بحث تنوع بخشی اشاره دارند، ذائقه مشتریان تغییر کرده چون عصر ارتباطات هست و مشتری به راحتی اطلاعات زیادی در رابطه با یک محصول کسب می کند و محصول بهتر را با هزینه کمتر انتخاب می کند.
سرفرازی افزود: اگر اصناف نتوانند تنوع بخشی در حوزه فعالیت هایشان داشته باشند با مشکل روبه رو می شوند، در حوزه اقتصاد مقاومتی و در سیاست های ابلاغی رهبری بر سهم جمهوری اسلامی ایران بر بازار های هدف تاکید می شود.
وی اظهار کرد: حفظ سهم بازار وقتی محقق می شود که با تغییرات حوزه اقتصاد همراه شویم.
وی ادامه داد: معظم له بر بحث صادرات و واردات تاکید دارند،با توجه به اینکه خراسان جنوبی با کشور افغانستان مرز مشترک دارد، محصولات راهبردی مثل زرشک و زعفران داریم، باید فضایی مناسب در داخل و جارج کشور برای شناساندن این دو محصول شکل گیرد و بازار فروش خوبی در منطقه و استان های همجوار پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: فروشگاه های الکترونیک برای جامعه مفید است چون هزینه این فروشگاه ها از هزینه فروشگاه های معمولی کمتر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: وقتی وارد فضای اینترنت می شویم هزینه تبلیغاتی کم می شود و مشتریانی که از این طریق جذب می شوند قابل مقایسه با تبلیغات معمولی نیست.
مدیر کل پست خراسان جنوبی هم در این گردهمایی گفت: یکی از دغدغه های پست استان موضوع کسب و کار و تجارت الکترونیک است، وضعیت استان ما در این حوزه مطلوب نیست.
حمید صابریان با اشاره به اینکه در سال 1394، 42 هزار و 950 خرید اینترنتی از خارج استان انجام شد اظهار کرد: بیشتر کالاهای خریداری شده در بازار خراسان جنوبی موجود بود اما متاسفانه از خارج استان توسط مردم خریداری شد.
وی یادآور شد: مردم دیگر استان ها در سال قبل فقط 3500 بار از بازار استان ما خرید انجام دادند، این آمار در هشت ماهه سال 1395 هم تکرار شده است.
وی تصریح کرد: این آمار نسبت به سال 1394 رشد منفی دارد اما این به معنی کم شدن خرید اینترنتی نیست، از بازار و کانال پست خارج شده و به کانال هایی مثل خرید موبایلی و ... منتقل شده است.
صابریان ادامه داد: کسب و کار خراسان جنوبی با این تهدید روبه رو است و اگر برای آن چاره اندیشی نشود در پنج سال آینده گردش مالی در استان ما نصف خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اینکه اقتصاد مقاومتی در استان عملی شود باید تلاش کنیم پول و درآمدمان در استان و شهرستان بچرخد گفت: اگر یک شهروند در شهرستان لوازمی از جمله بخاری، خودکار و...می خواهد اول در همان شهرستان خرید خود را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار