معاون اجرایی اداره کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم مطرح کرد
معاون اجرایی اداره کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: در شرایط بی‌پولی محض پیشرفت پروژه‌های مقاوم‌سازی مدارس استان 80 درصد است.
کد خبر: ۳۲۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۵ 01 November 2016
به گزارش تابناک قم، احمدرضا اجتهادی در جلسه آموزش‌ و پرورش شهرستان که در ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به زمان آغاز طرح مقاوم‌سازی مدارس اظهار کرد: اعتقاد داریم که فروردین‌ ماه بهترین زمان برای آغاز طرح مقاوم‌سازی مدارس است، اما ابلاغ اعتبارات این طرح معمولاً در ماه‌های اردیبهشت و خرداد صورت می‌گیرد و این مسئله دست ما را برای آغاز زودتر این طرح بسته است.

وی ادامه داد: در شرایط بی‌پولی محض پیشرفت پروژه‌های مقاوم‌سازی مدارس استان 80 درصد است، همچنین با هزینه بالغ‌بر 500 میلیون تومان تعمیرات مدارس استان را انجام دادیم و بودجه تعمیرات مدارس نسبت به سال گذشته کاهش داشت. تاکنون 85 مدرسه در استان تخریب و نوسازی شدند و 150 مدرسه تخریبی دیگر در قم داریم، همچنین تاکنون مقاوم‌سازی 50 مدرسه استان هم انجام‌ شده است.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: اجرای طرح مقاوم‌سازی در یک مدرسه به‌اندازه 30 درصد اعتبار ساخت آن هزینه دارد، در این طرح بهینه‌سازی فضای مدارس را هم دنبال می‌کنیم، در بخش قمرود هم امسال در پنج مدرسه روستایی طرح مقاوم‌سازی در حال اجرا است.

اجتهادی با اشاره به هزینه طرح استانداردسازی تأسیسات گرمایشی در مدارس استان قم اظهار کرد: از سال 91 و پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد، طرح استانداردسازی در مدارس استان آغاز شد. از آن سال تاکنون 13 میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای این طرح در استان شد و 30 میلیارد ریال دیگر هم برای اتمام طرح استانداردسازی تأسیسات گرمایشی مدارس استان قم نیاز داریم.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال تأسیسات گرمایشی 20 مدرسه استان را ایمن‌سازی کردیم و وضعیت پرداخت اعتبارات اجرای این طرح نسبت به طرح‌های دیگر بهتر است

وی یادآور شد: اعتبارات طرح‌های مقاوم‌سازی، نوسازی و استانداردسازی مدارس از ردیف بودجه ملی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار