مدیرکل امور عشایر استان مرکزی گفت: تولید شیر در سال گذشته به میزان دو هزار و 650 تن بوده که حدود 60 درصد آن به فرآورده‌های لبنی تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 21 April 2015

 علی‌اکبر منصوری اظهار کرد: در سال گذشته هفت میلیارد و 830 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و ارائه خدمات به کوچندگان در قالب چهار طرح برق‌رسانی، ترویج و مشارکت مردمی و خدمات پشتیبانی به کوچندگان استان ارائه شده است.

وی افزود: از این میزان هزار و 980 میلیون ریال برای مقابله با خشکسالی جهت تامین علوفه، آبرسانی سیار و تجهیز شبکه‌های آبرسانی قشلاقات از محل ماده 10 و 12 تبصره 22 قانون تامین شده است.

منصوری، برف‌روبی و راه گشایی به طول 280 کیلومتر، تیغ‌زنی و راه‌گشایی راه عشایری به طول 320 کیلومتر، آبرسانی سیار، تعمیر و تجهیز چاه‌های مالداری، لایه‌روبی قنوات، به‌سازی چشمه‌ها، نگه‌داری شبکه آبرسانی قشلاقلت، ارائه خدمات در حین کوچ و توزیع آرد را از دیگر پروژه‌ها جهت خدمات به کوچندگان برشمرد.

منصوری ادامه داد: همچنین تولید سه هزار قطعه در حوزه سبدبافی و تولید 174 تن پشم و 500 مترمربع صنایع دستی شامل قالی، خرسک و قالیچه که از این میزان حدود 30 درصد دگر مصرفی و الباقی خود مصرفی است توسط عشایر استان مرکزی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کوچ بهاره عشایر استان از قشلاقات به سمت ییلاقات از 20 فروردین‌ماه شروع شده است و تا زمان رسیدن به ییلاقات، اداره امور عشایر استان خدمات خود از جمله آبرسانی را در طول کوچ ارائه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار